چهارشنبه 23 خرداد 1386

رييس سازمان زندان‌‏ها: زندان از دستاوردهای نظام‌‏های غربی است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

رييس سازمان زندان‌‏ها و اقدامات تامينی و تربيتی با اشاره به تشکيل ستاد برنامه‌‏ريزی و سياست‌‏گذاری کاهش استفاده از مجازات زندان، فعاليت اين ستاد را موجب کاهش ۱۱ درصدی آمار ورودی زندان‌‏ها در شش ماهه دوم سال ۸۵ نسبت به شش ماهه اول همين سال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علی‌‏اکبر يساقی که در اولين همايش بين‌‏المللی کاهش استفاده از مجازات زندان سخن می‌‏گفت، اظهار داشت: با وجود انتقاداتی که در اوايل قرن بيستم نسبت به مجازات زندان ابراز شد، حبس همچنان رايج‌‏ترين مجازات‌‏ها برای مجرمان است.
وی افزود: برابر آخرين آمارها ۸ ميليون و ۳۴۵ هزار زندانی در زندان‌‏های دنيا محبوس هستند به طوری که از اين تعداد قاره آمريکا با ۳ ميليون و ۸۲ نفر, قاره آسيا با ۲ ميليون و ۸۰۷ نفر, قاره اروپا ۱ ميليون و ۶۴۲ نفر و آفريقا با ۸۷۹ هزار نفر و اقيانوسيه با ۳۹ هزار نفر بيشترين جمعيت زندان‌‏ها را دارند.
وی با بيان اينکه ماهيت زندان در اغلب موارد بيش از فوايد آن است، گفت: زندان يکی از دستاوردهای نظام‌‏های غربی است به طوری که هنوز مکان‌‏هايی در اين نظام‌‏ها مورد استفاده قرار می‌‏گيرد که توسط نيروهای استعماری برای سرکوب‌‏های محلی و حفظ امنيت استعماری خود اعمال می‌‏شود. اسف‌‏بارتر اينکه زندانيان مرد در کنار زندانيان زن قرار می‌‏گيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يساقی با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران با الهام از مکتب نورانی اسلام در راه حبس‌‏زدايی پيشرو است، گفت: به دستور رييس قوه قضاييه، ستاد برنامه‌‏ريزی و سياست‌‏گذاری کاهش استفاده از مجازات زندان برای کاهش جمعيت کيفری در سازمان زندان‌‏ها تشکيل شده است. فعاليت اين ستاد باعث کاهش ۱۱ درصدی آمار ورود زندانيان به زندان‌‏ها در شش ماهه دوم سال ۸۵ نسبت به شش ماهه اول همين سال شده است.
بر اساس اين گزارش، در ادامه اين همايش معاون دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ايران به ايراد سخن پرداخت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس سازمان زندان‌‏ها: زندان از دستاوردهای نظام‌‏های غربی است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016