چهارشنبه 26 دی 1386

رئيس کل بانک مرکزی از ليست ۳ هزار نفری مديران اقتصادی ممنوع الخروج خبر داد، مهر

- انتشار اسکناس ۱۰ هزار تومانی تا تير ۸۷


رئيس کل بانک مرکزی از تهيه ليست ۳ هزار نفری مديران اقتصادی ممنوع الخروج خبر داد و گفت: بانک مرکزی اسامی افرادی که لازم است ممنوع الخروج بودن آنها تداوم يابد به دادستانی اعلام خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، طهماسب مظاهری امروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد موضوع ممنوع الخروج کردن مديران اقتصادی دارای پرونده قضايی گفت: بانک مرکزی و همکاران سيستم بانکی خود را قاضی نمی دانند و صلاحيت قضاوت نداريم و ممنوع الخروج کردن يک فرد يک حکم قضايی است که فرد را از آزادی های اجتماعی محروم می کند، به همين دليل آنچه بانکها به دادستان ارائه می کنند، صرفا يک پيشنهاد است.

رئيس کل بانک مرکزی افزود: دادستان حق دارد روی اين موضوع تصميم گيری ، رد و يا تاييد کند و يا اطلاعات بيشتری را درخواست نمايد.

وی با تاکيد بر اينکه بانکها را تشويق کرده ايم که از اين گونه ابزارها استفاده نکنند، تصريح کرد: شايد حدود ۶ ، ۷ ماه گذشته اين موارد در دو سه مورد انجام شده باشد که آن هم موارد استثنايی بوده که اگر بانکها آن را انجام نمی دادند، قوه قضائيه انجام می داد.

وی ادامه داد: به اين ترتيب رابطه بين بانکها و مشتريان به يک روال طبيعی، عادی و اقتصادی سوق می يابد و از اين جهت می توانيم به محيط کسب و کار آرامش دهيم و فضای کسب و کار برای فعاليت اقتصادی مناسب کنيم که بايد اين فضا نيز روز به روز بهتر شود، يکی از پارامترهای آن ابزار ممنوع الخروج کردن مشتريان توسط سيستم بانکی است که به مرور اصلاح خواهد شد و ابزارهای اقتصادی جايگزين آن می شود.

به گفته رئيس کل بانک مرکزی آنچه بعد از اصلاحاتی که پس از مهرماه مطرح، انجام و با قوه قضائيه نيز هماهنگ شد، اين بود که ليستی از حدود ۳ هزار نفر از ساليان قبل ( ۲۰ ، ۳۰ سال قبل) ممنوع الخروج مانده اند، تهيه شد.

وی با اشاره به اينکه دوشنبه هفته جاری جلسه ای با دادستان کل کشور برقرار کرده ايم، افزود: در اين جلسه قرار شد اين ليست ۳ هزار نفر يک بار واکاوی و غربال شود.

وی ادامه داد: با توجه به اينکه نزديک به پايان سال هستيم و بانکها نيز با مشغله زيادی روبرو هستند، قرار شد تا پايان ارديبهشت ماه اين افراد بازبينی شوند و افرادی که تداوم ممنوع الخروج بودن آنها ضرورتی ندارد و بانکها با ابزارهای اقتصادی می توانند مشکلات خود را با آنها حل کنند به دادستانی اعلام شود.

وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی افرادی که لازم است ممنوع الخروج بودن آنها تداوم يابد به دادستانی اعلام خواهيم کرد و باقی آزاد خواهند شد.

مظاهری اظهار اميدواری کرد که اين مسئله در جهت افزايش امنيت اقتصادی و شرايط مناسب تر کسب و کار مفيد باشد.

انتشار اسکناس ۱۰ هزار تومانی تا تير ۸۷

وی در مورد چاپ و انتشار اسکناس درشت تر گفت: يکی از وظايف سيستم بانکی اين است که بتواند ابزار خريد و فروش و نقدينگی را در اختيار مردم قرار دهد.

وی با بيان اينکه امروز تا اسکناس ۵ هزار تومانی به عنوان يک ابزار منتشر کرده ايم، اظهار داشت: طی چند ماه گذشته ميزان انتشار اين اسکناس افزايش يافته و حجم آن نيز بالا رفته و در دستگاه های خود پرداز بيشتر شده و در اختيار مردم قرار گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس کل بانک مرکزی گفت: از سوی ديگر هنوز انتشار اسکناس ۵ هزار تومانی کافی نيست و چک پولها که يک ابزار کمتر مناسبی نسبت به اسکناس برای مردم هستند، عملا جايگزين اين اسکناس شدند.

وی با اشاره به اينکه ما به طور همزمان دو کار را انجام می دهيم، گفت: يکی از اين اقدامات مطالعه برای اسکناس درشت تر و ديگری تقويت ابزار پرداختهای الکترونيکی است.

مظاهری با تاکيد بر اينکه انتشار اسکناس ۱۰ هزار تومانی را در دست بررسی داريم، گفت: اين نوع اسکناس در حال طراحی است اما تا قبل از عيد منتشر نخواهد شد، زيرا مراحل چاپ، تکثير، طراحی و غير دارای مراحلی است.

وی پيش بينی کرد که اگر تمام مراحل به خوبی پيش رود در خرداد يا تير ماه سال آينده اين اسکناس منتشر شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس کل بانک مرکزی از ليست ۳ هزار نفری مديران اقتصادی ممنوع الخروج خبر داد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016