یکشنبه 14 بهمن 1386

احضار عبدالعزيز عظيمی قديم، روحانی هويت طلب آذربايجانی به دادگاه ويژه روحانيت

حجت السلام عبدالعزيز عظيمی قديم روحانی جوان آذربايجانی روز يکشنبه چهاردهم بهمن به دادگاه ويژه روحانيت در قم احضار شده است. احتمالا احضار او در رابطه با حکم ده سال خلع لباس وی می باشد٬ که هيچگاه از طرف وی مورد قبول قرار نگرفته است.

عظيمی قديم طی سالهای گذشته بارها دستگير و به زندان فرستاده شده است. از آن جمله او روز جمعه چهاردهم مردادماه ۱۳۸۴ به هنگام شرکت در مراسم گراميداشت سالروز مشروطيت که در پارک طوبی تبريز در کنار مزار باقرخان ، سالار ملی، برگزار شده بود دستگير و بعد از حدود سه ماه با قرار وثيقه از زندان آزاد گشته بود. او بعد از محاکمه در دادگاه ويژه روحانيت تبريز به يک سال زندان، پنج سال نفی بلد، و تبعيد از استانهای آذربايجان محکوم شد. علاوه بر اين، حجت الاسلام قديمی به جرم «اهانت به حيثيت روحانيت» به مدت ده سال خلع لباس شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فروردين ماه ۱۳۸۵ حجت الاسلام عظيمی قديم را برای گذراندان مدت حبس به زندان تبريز فرستادند. او ۶ ماه بعد به صورت عفو مشروط از زندان آزاد شد. سازمان عفو بين الملل در تاريخ ۲۴ آوگوست ۲۰۰۵ بيانيه ای در مورد او صادر کرده است.
حجت الاسلام عظيمی قديم از روحانيان هويت طلب آذربايجانی می باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احضار عبدالعزيز عظيمی قديم، روحانی هويت طلب آذربايجانی به دادگاه ويژه روحانيت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016