دوشنبه 6 خرداد 1387

رحيم مشايی از کيهان شکايت کرد، آفتاب

آفتاب: اسفنديار رحيم مشايی معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان گردشگری و ميراث فرهنگی با تقديم شکوائيه ای به دادستان تهران، از کيهان شکايت کرد.

کيهان در خبر ويژه امروز (دوشنبه) خود آورد: در ستون اخبار ويژه کيهان ۸۷.۲.۱ با عنوان «درخواست استفاده از عامل سيا» متن بخشنامه يکی از مشاوران وزارت علوم چاپ شده بود که در آن از رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور خواسته شده بود از آقای هوشنگ اميراحمدی [جاسوس سيا] برای فعاليت ها و پروژه های تحقيقاتی استفاده کنند.

کيهان با اشاره مستند به سوابق هوشنگ امير احمدی، عامل سيا که ساکن آمريکاست و مصاحبه ها و نوشته های او عليه جمهوری اسلامی ايران، پرسيده بود اولاً چه کسی اين عامل سيا را به ايران دعوت کرده است و ثانياً چرا قائم مقام وزير علوم در همکاری های علمی و بين المللی به دانشگاه ها و مراکز علمی توصيه کرده است که با اين عامل شناخته شده «سيا» همکاری علمی و تحقيقاتی کنند؟ و اما، کيهان با توجه به اين که آقای مشايی رياست «شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور» را برعهده دارد از وی با عنوان دعوت کننده هوشنگ امير احمدی ياد کرده و خواستار توضيح ايشان شده بود.

آقای مشايی در پاسخ به چند سطر از خبر کيهان که مربوط به ايشان بود پاسخی در۳ صفحه ۴A فرستاد و حال آن که مطابق قانون مطبوعات جوابيه بايستی حداکثر دو برابر مطلب درج شده باشد ولی کيهان به خاطر حفظ حرمت رئيس جمهور جوابيه ۳صفحه ای مشايی را بدون کم و کاست چاپ کرد و در ذيل آن با اشاره به رياست نامبرده بر شورای عالی امور ايرانيان خارج کشور از وی خواسته بود کمک کند تا دعوت کننده اين عامل «سيا» به ايران شناسايی شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حالا آقای مشايی که ظاهراً از حرمت گذاری کيهان به رئيس جمهور و درج پاسخ سه صفحه ای خود در کيهان به اشتباه افتاده از کيهان شکايت کرده که چرا وی را برای کمک به شناسايی مقام دولتی دعوت کننده از جاسوس «سيا» ترغيب کرده است!

گفتنی است خبر موثق کيهان از سفارش يک مقام برجسته دولتی به وزارتخانه های اطلاعات و خارجه برای ايجاد تسهيلات ورود هوشنگ اميراحمدی به ايران حکايت می کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رحيم مشايی از کيهان شکايت کرد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016