چهارشنبه 8 خرداد 1387

اطلاعيه اتحاد جمهوريخواهان ايران در اعتراض به بازداشت رهبران جامعه بهائيان ايران

به اذيت و آزار بهائيان پايان دهيد!

• ما خواستار پايان دادن به نقض حقوق هموطنان بهائی و به رسميت شناختن جامعه بهائيان ايران به عنوان يک اقليت مذهبی و دارای حقوق برابر با پيروان ديگر مذاهب در کشور هستيم.

پنج نفر از مسئولين جامعه بهائيان ايران از روز ۲۵ ارديبهشت ماه در بازداشت نگاه داشته شده اند. ۶ نفر از آنان در بيست و پنجم ارديبهشت ماه و يک نفر ديگر نيز، دو ماه قبل از آن بازداشت شده اند. اين بازداشت ها طی روزهای اخير نيز ادامه داشته و از جمله بنا به گزارش ها سه نفر نيز در شمال کشور دستگير شده اند. سخنگوی دولت جمهوری اسلامی دليل بازداشت رهبران بهائی را اقدامات ضد امنيتی اعلام نموده است. وزير اطلاعات و نيز دادستانی کل کشور، بدون اشاره مستقم به اين بازداشت ها، اتهامات سنگينی را متوجه آن ها نموده اند.

در طول سی سال گذشته، همواره پيروان آئين بهائيت به دليل اعتقاداتشان در معرض تهديد قرار داشته و مورد تعقيب نهادهای دولتی بوده اند. بهائی بودن در قاموس حکومت اسلامی خود به خود جرم محسوب شده است و بهائيان تحت انواع تصييقات قرار گرفته اند. بازداشت های اخير نشاندهنده موج جديدی از تعرضات عليه هموطنان بهائی است.

در جمهوری اسلامی ايراد اتهامات امنيتی به شهروندان به جای ارائه دليل بازداشت، امر تازه ای نيست. در طول سی سال گذشته، مخالفان عقيدتی و سياسی حکومت همواره با اتهاماتی مشابه بازداشت شده، در معرض آزار و شکنجه قرار گرفته و در حين بازداشت، بدون برخورداری از حق دفاع از خود، زير بمباران تبليغاتی از سوی مقاوات دولتی قرار داشته اند. ما بار ها شاهد بازداشت دگرانديشان و اقليت های مذهبی طی سال های اخير و طرح اتهامات غير مستند از طرف مقامات دولتی عليه آن ها بوده ايم که هيچ گاه در هيچ دادگاه صالحه ای به اثبات نرسيده اند.

بازداشت اعضای رهبری جامعه بهائيان ايران، تعرض آشکار به اين اقليت مذهبی و نشانه بارز زير پا نهادن ابتدائی ترين حقوق شهروندی آنان است. آزادی عقيده و مرام و مذهب حق طبيعی هر شهروندی است و حکومت حق تعرض به اين حقوق اوليه و انسانی را که با تصويب منشور جهانی حقوق بشر و امضای آن توسط دولت ايران به رسميت شناخته شده است، ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اتحاد جمهوريخواهان ايران، بازداشت رهبران جامعه بهائيان ايران و ايراد اتهامات امنيتی عليه آنان را شديدا محکوم می کند و خواستار آزادی فوری آنان، پايان دادن به فشار و تضييقات عليه هموطنان بهائی و به رسميت شناختن جامعه بهائيان ايران به عنوان يک اقليت مذهبی و دارای حقوق برابر با پيروان ديگر مذاهب در کشور است.

هيات سياسی اجرائی
اتحاد جمهوريخواهان ايران

۷ خرداد ۱۳۸۷
۱۷ مه ۲۰۰۸

Copyright: gooya.com 2016