دوشنبه 13 خرداد 1387

بيانيه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد کرج در اعتراض به خاکسپاری شهدا در اين دانشگاه

بسم رب شهدا و صديقين

"شهادت"، نه يک "باختن"، که يک "انتخاب" است، انتخابی که در آن مجاهد، با قربانی شدن خويش در آستانه معبد آزادی و محراب عشق، پيروز می شود.
شهيدان ، خونين جامه گان سپيد رويند که جان بر کف ، مرگ را در آغوش کشيدند و خون سرخ خود را بر خاک پاک ايران افشاندند، جوانانی که نگاهشان به آسمان می ساييد و با بخشيدن خون خود موجب اعتلای نام وطن شدند.تاريخ ايران عزيز به خاطر داشتن اين فرزندان فرهمند و دلاوران دلير به خود می بالد. شهيدان زنده اند و هر دم از آسمان زمزمه ی "عند ربهم يرزقون"به گوش می رسد .

"شهيد قلب تاريخ است"
کدامين کس است که با نام شهيد درآويزد و کيست که با ياد شهيد بستيزد. سند شهيد به نام هيچ کس زده نشده است،آنها متعلق به يکا يک مردم ايران هستند. اما به نظر می رسد کسانی راه شهيد را به فراموشخانه اذهان سپرده اند و به مقبره داری شهيدان پرداخته اند. نبايد نام ناميرای شهيدان وطن را برای نيل به اهداف و اميال خود بازيچه نمود و پيام خون شهيدان را دگرگون کرد. اما امروز نيز بايد چون آن گرانمايگان در جبهه اعتلای نام وطن ، به ميدان "انديشه" و "تفکر" وارد شد و قدم در راه " آگاهی" گذاشت.
مگر نه اينکه شهيدان، دليرانه برای ايران و ايرانی ، جان دادند و خون سرخ و گرم خود را مظلومانه هديه کردند؛امروز نيز به پيروی از آنان بايد به ايران و فرزندانش"آگاهی" و"آزادی" هديه کرد.
در تمام سال های پس از جنگ عده ای با انواع تلاش ها و اصناف کوشش ها سعی کرده اند که تنها خود را ادامه دهنده ی راه شهدا بدانند و خود را منتسب به آنان کنندو بر اين اساس بسياری را متهم به بی اعتنايی به شهدا و احترام نگذاشتن به مرتبه ی شامخ آنان می کنند. هيچ کس و هيچ حزب و گروهی نبايد شهيد را مصادره به مطلوب کند،هيچ دسته ای نبايد به نام آنان با ديگران در آويزد و ديگران را متهم کند. گويا نام ناميرای شهيدان امروزه اسبابی برای گستاخی و ابزاری برای تخطئه و تخريب دگر انديشان گشته است.
در اين بين قرار است ۵ شهيد گمنام به دانشگاه آورده و به خاک سپرده شوند .انجمن اسلامی دانشجويی ضمن ارج نهادن به شان والای شهيدان و اذعان به علو مرتبه و درجه ی آن گمنامان خوشنام و تاکيد بر ادامه دادن راه و احيای نام آنان –که بسيار سخت و دشوار است- هشدارهايی را به دانشجويان و مسوولان دانشگاه نسبت به پيامدهای اين اقدام بيان کرده و نگرانی خود را طی بند های زير ابراز می دارد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۱- هتک حرمت شهداء
۲- بهره برداری از جايگاه والای شهيد در راستای منافع حزبی و جناحی
۳- حضور پر رنگ تر افراد غير دانشگاهی و نظامی و شبه نظامی در دانشگاه
۴- محدودشدن هر چه بيشتر فضای سياسی دانشگاه
۵- افزايش فشار به دانشجويان و ايجاد حساسيت های کاذب و نا معقول نسبت به رفتار آنان و اتهام به ناديده گرفتن حرمت شهدا
هرگز دل من ز خصم در بیــم نشد در بیـم ز صاحبان ديهيم نشد

ای جان به فدای آن که پيش دشمن تسليم نمود جان و تسليم نشد


دانشجويان دانشگاه آزاد کرج

Copyright: gooya.com 2016