سه شنبه 14 خرداد 1387

دانشگاه تربيت معلم تهران در محاصره نيروهای امنيتی، انتقال دو نفر از دانشجويان به بهداری، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در حالی که تحصن دانشجويان دانشگاه تربيت معلم وارد سومين روز خود شده است، دانشجويان معترض به شدت تحت فشار مديريت دانشگاه و نيروهای امنيتی مستقر در خارج دانشگاه قرار دارند.

دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران در اعتراض به مشکلات صنفی و کيفيت بد غذای سلف دانشجويان، از روز پنج شنبه در پرديس کرج تجمع اعتراضی برگزار کردند. اعتراضات دانشجويان در روز شنبه و يکشنبه نيز ادامه پيدا کرد و از ديروز، يکشنبه، بيش از ۵۰ نفر از دانشجويان اين دانشگاه برای رسيدن به مطالبات صنفی خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده و در حوزه رياست دانشگاه متحصن شده اند.

شب گذشته نير حراست دانشگاه همراه با نيروهای بسيجی سعی در در ايجاد تنش و تفرقه در بين دانشجويان داشتند که دانشجويان به نشانه ی اعتراض، به سمت خوابگاه دختران حرکت کرده و در آنجا بيش از ۸۰۰ نفر از دانشجويان دختر و پسر با سر دادن شعار و محکوم کردن چنين حرکاتی بار ديگر حمايت خود را ار داشجويان متحصن اعلام کردند.

تجمع کنندگان از ساعت ۱۰ شب جلوی خوابگاه دختران اقدام به برگزاری تريبون آزاد کرده و با سر دادن شعارهايی و خواندن سرود “يار دبستانی من” خواستار حقوق خود شدند. دانشجويان با سر دادن شعار “حراست برو گم شو .. . . .” و “مزدور برو گم شو” به مسئولين کميته انضباطی اعلام نمودند، در صورتی که برای حتی يکی ديگر از دانشجويان نامه ای از جانب کميته ی انضباطی فرستاده شود، مسئولين کميته انضباطی را به مانند مدير فوق برنامه از اتاقش بيرون خواهند انداخت.

گزارش های رسيده از دانشگاه تربيت معلم حاکی از آن است سيستم های موبايل در پرديس کرج با اختلال مواجه شده، اينترنت دانشگاه قطع شده و نيروهای امنيتی اطراف اين دانشگاه را محاصره کرده اند. به طوری که امکان ورود و خروج دانشجويان معترض فراهم نيست. به همين علت امکان برقراری هيچ گونه ارتباطی با دانشجويان متحصن فراهم نيست. دانشجويان در دومين روز اعتصاب غذا به سر می برند و تاکنون ۳ تن از دانشجويان بر اثر اعتصاب غذا راهی بهداری دانشگاه شده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنامه اميرکبير عليرغم اين که دانشگاه تربيت معلم در ايام تعطيلات پيش از امتحانات پايان ترم به سر می برد، عصر ديروز بيش از ۵۰۰ نفر از دانشجويان در تجمع اعتراض آميزی شرکت کردند. ۵۰ نفر از دانشجويانی که در اعتصاب غذا به سر می برند شب گذشته را در نيز در دانشگاه به سر بردند و به تصحن خود ادامه دادند.

از روز شنبه نيروهای حراست دانشگاه ضمن تماس تلفنی با خانواده دانشجويان، آن ها را تهديد کرده بودند در صورت ادامه اعتراضات در اين دانشگاه، فرزندانشان بازداشت و برای آن ها پرونده سنگينی در دادگاه انقلاب تشکيل خواهد شد. بی خبری از وضعيت دانشجويان متحصن، تهديدهای صورت گرفته، قطع شدن راه های ارتباطی و همچنين در پيش بودن ۵ روز تعطيل نگرانی ها را نسبت به وضعيت دانشجويان متحصن به شدت افزايش داده است.

Copyright: gooya.com 2016