سه شنبه 14 خرداد 1387

احمدي نژاد: براي توزيع عادلانه مواد غذايي در جهان راهکار داريم، ایرنا

رئيس جمهوري اعلام کرد: جمهوري اسلامي ايران براي توزيع عادلانه و مناسب مواد غذايي در جهان راهکارها ، پيشنهادها و برنامه هاي روشني دارد.

دکتر محمود احمدي نژاد بامداد سه شنبه پيش از ترک تهران به مقصد رم براي شرکت در سران سازمان خواروبار و کشاورزي سازمان ملل (فائو)‌ گفت: امروز در دنيا با بحران مواد غذايي روبرو هستيم و اين موضوع بسياري از کشورهاي را با مشکل مواجه کرده است .

وي خاطرنشان کرد: سازمان فائو از جمله مراجعي است که به طور مستقيم در اين خصوص احساس مسئوليت مي کند و امروز با توجه به مشکلات و تحولات اقتصادي در جهان و نيز موضوع حشکسالي و سرماي شديد در بخش هاي مختلف دنيا ، کشاورزي و توليد مواد غذايي اهميت فراواني يافته است.

رئيس جمهوري گفت: از جند ماه قبل مديرکل فائو براي شرکت در اجلاس اين سازمان به منظور بررسي راههاي برون رفت از اين شرايط ، از سران برخي کشورها از جمله ايران دعوت کرد.

وي افزود: ايران به عنوان کشوري تاثيرگذار از نظر اقتصادي و کشاورزي، راهکارها ، پيشنهادها و برنامه هاي روشني براي توليد و توزيع عادلانه و مناسب مواد غذبايي در جهان دارد و مي تواند در مديريت شرايط امروز در جهان، نقش تعيين کننده اي ايفاد کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي نژاد هدف از سفر به ايتاليا را شرک در اجلاس فائو عنوان کرد و گفت: در حاشيه اين اجلاس نيز ديدارهايي با برخي سران کشورهاي شرکت کننده خواهيم داشت.

احمدي نژاد از نشست با ايرانيان مقيم ايتاليا، بازرگانان و اهالي صنعت اين کشور و نيز برگزاري يک نشست خبري به عنوان ديگر برنامه هاي خود در اين سفر کوتاه يک روزه نام برد.

گفتني است اجلاس اضطراري سازمان خواروبار و کشاورزي ملل متحد (فائو) با عنوان تغييرات اب و هوايي ، انرژي و غذا با حضور بيش از 30 تن از سران کشورهاي جهان از جمله رييس جمهوري اسلامي ايران ، روساي جمهور فرانسه، برزيل ، آرژانتين ، مصر، الجزاير و ونزوئلا از روز سه شنبه (چهاردهم خرداد ماه) به مدت سه روز در مقر دائمي اين سازمان در شهر رم ايتالبا برگزار مي شود.

ژاک ديوف مديرکل فائو، جورجو ناپوليتانو رييس جمهوري ايتاليا و بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد اين اجلاس را افتتاح خواهند کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: براي توزيع عادلانه مواد غذايي در جهان راهکار داريم، ایرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016