چهارشنبه 15 خرداد 1387

شکنجه محمد ميرزا خوانی، يکی از بازداشت شدگان تجمع اعتراضی در برابر سفارت امارات، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

دستگيرشدگان سوم خرداد را آزاد کنيد

با گذشت بيش از ده روز از دستگيری ده ها تن از شرکت کنندگان تظاهرات اعتراضی در برابر سفارت امارات متحده عربی در تهران، همچنان تعدادی از آنها در زندان به سر می برند.

محمد ميرزاخوانی، ۳۷ ساله، از جمله دستگير شدگان است که پس از درگيری با يکی از افسران نيروی انتظامی بازداشت شد. او زمانی که ماموران پليس به تجمع کنندگان حمله کردند به دفاع از خود پرداخت و با سرهنگ نژاد ابراهيمی از مسئولان نيروی انتظامی در اين تجمع درگير شد.

ماموران پليس به دليل اينکه ضربه مشت محمد ميرزا خوانی به صورت سرهنگ نژاد ابراهيمی اصابت کرده بود، او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کرده اند و بيم آن می رود که او زير شکنجه باشد. بسياری از دستگير شدگان با سپردن وثيقه های سنگين مانند سند خانه آزاد شده اند و در انتظار تشکيل دادگاه به سر می برند.

در تجمع روز سوم خرداد ماه امسال هزاران نفر با حضور در برابر سفارت امارات به ادعای اين کشور مبنی بر مالکيت جزاير سه گانه ايرانی در خليج فارس پاسخ گفتند و با سر دادن شعار و خواندن سرود به دفاع از مالکيت ايرانيان بر جزاير تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی پرداختند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ماموران امنيتی و انتظامی به دليل اينکه تجمع را غيرقانونی می دانستند به تجمع کنندگان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی
چهارده خرداد ۱۳۸۷

Copyright: gooya.com 2016