چهارشنبه 15 خرداد 1387

يک مقام کرد عراقی: ايران چند روستا در کردستان عراق را گلوله باران کرد، راديو فردا

يک مقام کرد عراقی می گويد که ايران پنج روستا در کردستان عراق را زير آتش توپخانه گرفته و شماری از اهالی اين مناطق را مجروح کرده است.

ژنرال جباری ياور، يک سخنگوی نيروهای امنيتی پيشمرگه که تامين امنيت منطقه خود مختار شمال عراق را در دست دارند، به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است که در جريان آتش توپخانه ايران «دو غير نظامی مجروح شده اند، احشام روستايان تلف شده و به زمين های کشاورزی آنان خسارت وارد شده است.»

به گفته ژنرال ياور، گلوله باران پنج روستا که در نزديکی مرز ايران و عراق هستند، ساعت چهار بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت شش صبح ادامه داشته است.

سپاه پاسداران ايران در ماه های گذشته بارها برخی از روستاهای شمال عراق را هدف گلوله باران توپخانه ای خود قرار داده و گفته است که اين مواضع محل استقرار چريک های حزب حيات آزاد کردستان معروف به پژاک است.

گروه پژاک که مشی «جدايی طلبانه» دارد به عنوان شاخه ايرانی حزب کارگران کردستان ترکيه شناخته شده است که از سال ۱۹۸۴ عليه دولت ترکيه می جنگند و پايگاه های آن در شمال عراق قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گروه از سوی جمهوری اسلامی ايران به عنوان يک گروه تروريستی معرفی شده و در مناطق آذربايجان غربی و کردستان فعال است.

نظاميان پژاک در سال های اخير برخوردهای خشونت باری با نيروهای نظامی و انتظامی ايران داشته اند که صدها کشته و مجروح بر جای گذاشته است.

طی هفته های اخير درگيری ميان نيروهای نظامی ايران و گروه پژاک شدت گرفته است. در سه هفته گذشته ۱۲نيروی نظامی ايران در توسط اعضای گروه پژاک کشته شده اند.

جمهوری اسلامی ايران همواره کشورهای غربی را متهم کرده است که از شورشيان پژاک حمايت کرده و خشونت های رخ داده در منطقه را هدايت می کنند.

Copyright: gooya.com 2016