سه شنبه 29 مرداد 1387

احمد زيدآبادی: سکوت چندين ساله عبدالله نوری از سر محافظه‌‏کاری نيست، نوری کانديدای شرايط خاص و استثنايی است، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
احمد زيدآبادی با اشاره به ملاقاتی که همراه با محمد عطريانفر، مصطفی تاج زاده و سعيد حجاريان با عبدالله نوری داشته است، گفت: در اين نشست به بررسی وضعيت ايران در عرصه داخلی و خارجی و شرايط حضور عبدالله نوری در انتخابات رياست جمهوری پرداختيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمد زيدآبادی در گفت وگو با خبرنگار "ايلنا" هدف اصلی ديدار با عبدالله نوری را تحليل شرايط کنونی و روند حاکم بر کشور از نقطه نظر اقتصادی و سياسی در بهار آينده عنوان کرد و افزود: در ادامه اين بررسی‌‏ها بحث‌‏ها اندکی به سمت انتخابات رياست جمهوری انحراف پيدا کرد.
وی با بيان اينکه برخلاف استنباط‌‏هايی که در برخی روزنامه‌‏ها از اين ديدار وجود داشت، کسی تلاش نکرد آقای نوری را از کانديداتوری منصرف کند، افزود: بعد از اينکه بحث انتخابات رياست جمهوری و گزينه آقای نوری مطرح شد ايشان درخواست کردند ابتدا تحليلی از شرايط صورت بگيرد تا مشخص شود چهره‌‏ها و گروه‌‏های مختلف اصلاح‌‏طلب چه تحليلی از اوضاع دارند و آيا از اين تحليل کانديداتوری آقای نوری بيرون می‌‏آيد يا خير؟
اين فعال سياسی در خصوص نظرات اعضای شرکت کننده در اين جلسه درباره کانديداتوری عبدالله نوری گفت: آقای تاج‌‏زاده نظرش اين بود که همه افراد از جمله آقای نوری اعلام کانديداتوری کرده و فعاليت خود را آغاز کنند و در نهايت اگر آقای خاتمی حضورش در انتخابات مسجل شد، ساير کانديداها کنار بکشند.
زيدآبادی افزود: عطريانفر نظرش اين بود که تا آقای خاتمی حضور يا عدم حضور خود را اعلام نکرده‌‏اند گروه‌‏های اصلاح‌‏طلب نمی‌‏توانند درباره ساير کانديداها موضع مشخصی بگيرند.
اين فعال سياسی درباره نظرات عطريانفر که عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است، تصريح کرد: آقای عطريانفر معتقدند اگر بعضی گروه‌‏ها بحث کانديداتوری آقای نوری را به صورت جدی مطرح کنند بقيه گروه‌‏های اصلاح‌‏طلب فکر می‌‏کنند در مقابل خاتمی جايگزين انتخاب شده و بحث‌‏های حاشيه‌‏ای شکل می‌‏گيرد.
زيدآبادی درباره نظرات ارائه شده از سوی حجاريان عضو جبهه مشارکت در اين جلسه گفت: آقای حجاريان بحث جنبش اجتماعی را مطرح کردند و نظرشان اين بود که آقای خاتمی علاقه‌‏ای به اينکه رهبر جنبش اجتماعی بشود، ندارد. بنابراين اگر قرار است دوم خردادی ديگر تکرار شود آقای نوری گزينه مناسبی است.
وی تصريح کرد: به نظر من آقای نوری کانديدای يک شرايط خاص و استثنايی است و در رديف ساير کانديداهای اصلاح‌‏‌‏طلب قرار نمی‌‏‌‏گيرد و تا آن تحليل خاص وجود نداشته باشد و بر آن اجماعی صورت نگيرد، کانديداتوری آقای نوری موضوعيت نخواهد داشت.
اين فعال سياسی افزود: اگر تحليل اصلاح‌‏طلبان از اوضاع اين باشد که فقط آقای احمدی نژاد رئيس جمهور نباشد و يا ادامه ايده‌‏‌ها و برنامه‌‏های گذشته مفيد است به طور طبيعی آقای نوری نمی‌‏تواند کانديدای چنين اوضاعی باشد.
زيدآبادی تاکيد کرد: در صورتی که اصلاح‌‏طلبان احساس کنند بايد تغيير نگاه داده و گفتمان جديدی در عرصه اصلاحات مطرح کنند آقای نوری می‌‏تواند يکی از کانديداهای بالقوه باشد.
زيدآبادی با بيان اينکه سکوت چندين ساله عبدالله نوری از سر محافظه‌‏کاری يا عدم رنجاندن جناح محافظه‌‏کار نيست، تصريح کرد: آقای نوری با فلسفه خاصی سکوت کرده‌‏اند و نظرش اين است که اگر اين سکوت را بشکند خيلی از دوستان اصلاح طلب می‌‏رنجند.
وی نوع عملکرد و تاثيرپذيری اصلاح طلبان از کانون‌‏های قدرت را از جمله انتقادهای نوری به اصلاح طلبان برشمرد و اظهار داشت: وقتی به آقای نوری مراجعه کردم و تحليل خود را از حضور ايشان در انتخابات گفتم، ايشان گفت بايد تحليل ساير گروه‌‏ها را هم بررسی کرد و اگر تحليل آنها همان تحليل‌‏های سابق باشد قاعدتاً زمينه برای حضور من ايجاد نمی‌‏‌‏شود.
اين فعال سياسی تاکيد کرد:‌‏ عبدالله نوری حضورش را در انتخابات نفی نکرده است اما اين مساله مسکوت مانده است.
زيدآبادی درباره حضور خاتمی در انتخابات رياست جمهوری دهم گفت: من در حاشيه جلسه‌‏ای با آقای خاتمی صحبت کردم و ايشان گفتند حضور يک رئيس جمهور بدون شکل‌‏گيری يک جنبش اجتماعی قوی در حمايت از وی، را مفيد نمی‌‏داند. به هر حال آقای خاتمی با اين رويه که عده‌‏ای بخواهند ايشان را تحت فشار برای بازی در يک زمين سخت به صحنه بياورند و بعد با وضع موجود رهايش کنند تا ببينند چه پيش می‌‏آيد، مخالف هستند.

Copyright: gooya.com 2016