سه شنبه 29 مرداد 1387

اظهارات سخنگوی قوه‌ قضاييه در باره اعدام مهرنهاد، اتهام کمانگر، محکوميت لطفی، وضعيت باقی و ممنوع الخروجی موسوی خوئينی، ايسنا

باقی برای انجام تحقيقات مقدماتی در بند ۲۰۹ اوين به سر می‌برد

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، دکتر عليرضا جمشيدی در نشست خبری اين هفته در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد صحت انتقال عمادالدين باقی به بند ۲۰۹ زندان اوين اظهار کرد: بر اساس اطلاعات و گزارشی که معاون دادستان ارايه کردند، وی پرونده‌ای را در شعبه‌ی اول بازپرسی در دادگاه انقلاب به صورت مفتوح دارد و اکنون برای انجام تحقيقات مقدماتی در بند ۲۰۹ به سر می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: اين مدتی را که عمادالدين باقی در حبس هستند، برای رسيدگی به پرونده‌ی ديگری است که مفتوح دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهام يعقوب مهرنهاد، محاربه و همکاری با گروهک تروريستی جندالله بود

سخنگوی قوه‌ی قضاييه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اتهام يعقوب مهرنهاد که اخيرا اعدام شده است، اظهار کرد: اتهام وی محاربه و افساد فی‌الارض و همکاری با گروهک تروريستی جندالله است.

در ادامه، خبرنگاری با اشاره به اظهارات اخير رحيم‌مشايی از سخنگوی قوه‌ی قضاييه سوال کرد آيا دادستان می‌تواند در اين زمينه ورود پيدا کند؟

جمشيدی با لبخند پاسخ داد: اکنون در آستانه‌ی هفته‌ی دولت هستيم بنابراين دادستان ورود پيدا نمی‌کند. البته لازم به ذکر است که دادستان زمانی می‌تواند به مساله‌ای ورود کند که شخص اعمال مجرمانه انجام دهد.

موسوی خوئينی مجددا بايد مورد تحقيق قرار گيرد

در ادامه، خبرنگاری از جمشيدی علت ممنوع‌الخروج شدن موسوی خوئينی را سوال کرد که وی پاسخ داد: برای پرونده‌ی وی کيفرخواست، صادر و به دادگاه ارسال شد اما دادگاه به دليل نقص تحقيقات، پرونده را به دادسرا بازگرداند و طبيعی است که فرد مجددا بايد مورد تحقيق قرار گيرد.

سخنگوی قوه‌ی قضاييه، اتهامات موسوی خوئينی در اين پرونده را اخلال در نظم عمومی، شرکت در تجمعات غيرقانونی و تبليغ عليه نظام عنوان کرد.

اتهام فرزاد کمانگر عضويت در گروهک تروريستی پ.ک.ک است
محکوميت حبيب‌الله لطيفی قطعی نشده است

خبرنگاری از جمشيدی درباره‌ی اتهام فرزاد کمانگر و حبيب‌الله لطيفی که هردو به اعدام محکوم شده‌اند، سوال کرد که وی پاسخ داد: اتهام فرزاد کمانگر عضويت در گروهک تروريستی پ.ک.ک است که وی در دادگاه محارب شناخته و به اعدام محکوم شد که اين حکم در ديوان عالی نيز نهايی شده است. لطيفی نيز پرونده‌ای را با عنوان محاربه و افساد فی‌الارض دارد. هم‌چنين عضويت و همکاری با پ.ک.ک دارد که البته رای وی قطعی نشده است.

در ادامه اين نشست خبرنگاری از سخنگوی قوه قضاييه در مورد نتايج سفر به کردستان سوال کرد که وی پاسخ داد: هدف از سفر به استان‌های مختلف کشور رسيدگی به پرونده‌های قضايی و آشنا شدن با مشکلات قضايی استان است. خوشبختانه در اين سفر نيز جلساتی با مسوولان بخش‌ها داشتيم و يکی از مهمترين کارها رسيدگی به تظلمات مردم است. در اين رابطه چندين هزار نامه دريافت شد که تعدادی مربوط به بخش‌های اجرايی و تعدادی مربوط به بخش‌های قضايی بود. ملاقات‌های مردمی نيز انجام شد و نامه‌های دريافت شده، رسيدگی شده و در حال رسيدگی است.

Copyright: gooya.com 2016