شنبه 30 شهریور 1387

احمدی نژاد: سازمان ملل بايد در سرزمينی مستقل قرار گيرد، مهر

رئيس جمهوری اسلامی ايران در آستانه سفر به نيويورک با تاکيد بر ضرورت قرار گرفتن سازمان ملل بايد در سرزمينی مستقل گفت: سازمان ملل به جای تضمين منافع قدرتها بايد تجلی آرای ملتها باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در گفتگو با شبکه پرس تی وی با اشاره به سفر آتی خود به نيويورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل تصريح کرد: سازمان ملل واقعاً بايد سازمان کل ملل باشد و نه سازمان برخی قدرتها، لابيها و احزاب.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه بايد همه ملتها در سازمان ملل حق رأی و تصميمگيری واقعی داشته باشند گفت: بايد روابط دموکراتيک بر تمام ارکان سازمان ملل حاکم شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: سازمان ملل بايد در سرزمينی مستقل قرار گيرد تا همه بتوانند بدون محدوديت در آن بحث و اعلام نظر کنند و به طور کلی تجلی آرای ملتها باشد.

رئيس جمهور همچنين گفتگو و ملاقات با برخی مقامهای بلندپايه کشورها، نشست با جمعی از رهبران اديان و دانشجويان را از جمله برنامه های خود در سفر به نيويورک برشمرد.

دکتر احمدی نژاد در ادامه به گزارش جديد البرادعی در مورد فعاليتهای هسته ای ايران را به نفع ملت ايران دانست و تاکيد کرد: فعاليتهای جمهوری اسلامی ايران در موضوع هسته ای براساس قوانين آژانس بين المللی انرژی اتمی بار ديگر مورد تاييد قرار گرفته و عدم انحراف آن رسماً اعلام شده است.

وی ادعای دولت آمريکا در مورد فعاليتهای هسته ای ايران را فاقد ارزش و خارج از چارچوب و قواعد آژانس بين المللی انرژی اتمی دانست و تصريح کرد: امروز مسئله هسته ای ايران مسئله ای حل شده است.

رئيس جمهور جار و جنجال و فرياد بعضی از قدرتها در مسئله هسته ای ايران را ناشی از مواضع کينه توزانه و تبعيض آلود آنان و همچنين خلاف قوانين بين المللی دانست و گفت : اينگونه حرکات اين قدرتها بيشتر به منزوی شدن آنها خواهد انجاميد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اينکه فعاليت جمهوری اسلامی ايران در موضوع هسته ای کاملا قانونی و صلح آميز است گفت: جمهوری اسلامی ايران از حقوق مسلم خود استفاده کرده و حق هيچکس را ضايع نمی کند چنانچه در اين زمينه ما بيشترين همکاريها را با آژانس داشته ايم.

رئيس جمهور مناسبات امروز حاکم بر جهان را ظالمانه دانست و با بيان اينکه اين مناسبات در دنيا کينه و درگيری ايجاد می کند يادآور شد: جمهوری اسلامی ايران خواستار دوستی با ملتها است چرا که حق احترام برای تمام انسانها قائل است.

وی افزود: اگر اقليت پرخواه و زورگوی حاکم بر برخی کشورها کنار بروند و امور دنيا به دست ملتها بيفتد ملتها با دوستی، برادری، صلح و امنيت می توانند با هم زندگی کنند.

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: شبکه های تبليغاتی به طور يکجانبه مردم آمريکا را تحت فشار قرار داده و اجازه نمی دهند آنها اظهار نظر کرده و اراده خودشان را حاکم کنند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه اين مصاحبه رژيم صهيونيستی را رو به اضمحلال دانست و گفت: اين رژيم فلسفه وجودی خود را از دست داده زيرا از اساس برپايی اين رژيم غلط بوده است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ايران رژيم صهيونيستی را از اساس قبول ندارد و معتقد است ملت فلسطين بايد درباره سرنوشت و حاکميت کشور خود تصميم بگيرند.

رئيس جمهور در پاسخ به سوالی پيرامون تهديدهايی که از سوی برخی قدرتها عليه کشورمان صورت می گيرد تصريح کرد: آنان کوچکتر از آن هستند که بخواهند ايران را تهديد کنند زيرا آنان اکنون نمی توانند حتی خودشان را حفظ کنند.

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه ملت ايران قادر است از تماميت ارضی و منافع خود با اقتدار دفاع کند خاطرنشان کرد: آنها می دانند ايران امروز يک کشور و قدرت بسيار بزرگ است. البته قدرت ما قدرتی صالح، انسانی و فرهنگی است و اين تبليغات هيچ اثری در ملت ما ندارد زيرا دوران تهديدها و تبليغات دروغين گذشته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: سازمان ملل بايد در سرزمينی مستقل قرار گيرد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016