پنجشنبه 4 مهر 1387

احمدی نژاد: آزادی بيان در ايران وجود دارد، کسی زير ۱۸ سال اعدام نمی‌شود، قوانين جزايی ما بسيار مترقی و کامل است، ايسنا

- شروع يک جنگ جديد به معنای پايان عمر آمريکاست


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نيويورک، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با خانم "امی گودمن" که معروف‌ترين چهره‌ی ضد جنگ در آمريکا به شمار می‌رود، به عنوان مجری برنامه "دمکراسی اکنون" از شبکه‌ی پاسيفيکا شرکت کرد.

امی گودمن در مصاحبه خود از رييس‌جمهور درباره وضعيت حقوق بشر و آن چه که سخت‌گيری درباره روشنفکران ايران خواند، سوال کرد؟ که احمدی‌نژاد در پاسخ، اظهار کرد: در مقايسه با آمريکا، حقوق بشر در ايران وضعيت نسبتا خوبی دارد. البته وقتی به آرمان‌های خود نگاه می‌کنيم، می‌بينيم که هنوز بايد راه زيادی را برای رسيدن به نقطه مطلوب طی کنيم چرا که ما به دنبال تحقق آرمان‌های اصيل اسلامی و انقلابی هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اين که بخش عمده‌ای از اطلاعاتی که خارجی‌ها درباره وضع حقوق بشر در ايران دارند، حاصل انتقادات مخالفان دولت است و اين اطلاعات دقيق نيست، افزود: البته آزادی بيان وجود دارد و هر کسی می‌تواند اظهارنظر کند. اين گونه تبلغات هميشه هست ولی واقعيت ندارد.

رييس‌جمهور با بيان اين که تعداد زندانيان ايرانی نسبت به آمريکا خيلی کم‌تر است، گفت: ما حتی داريم قوانين را بازنگری می‌کنيم تا اصلا زندان را حذف کنيم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اعدام يک نوجوانان زير ۱۸ سال در ايران اظهار کرد: در ايران کسی زير ۱۸ سال اعدام نمی‌شود. همه کشورها دارای قوانين جزايی هستند و قوانين جزايی ما بسيار مترقی و کامل است. برخی طوری تفسير می‌کنند که گويی در ايران هر روز نوجوانان اعدام می‌شوند که البته چنين نيست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره همجنس‌گرايی مبنی بر اين که شما گفته‌ايد چنين چيزی در ايران نيست، گفت: من نگفته‌ام که اصلا وجود ندارد. گفته‌ام اين قدر که در آمريکا هست، در ايران نيست.

رييس‌جمهور با بيان اين که مردم ايران از اين عمل متنفر هستند و اين مخالف دين ما و همه اديان الهی است، تصريح کرد : اين کار بنيان خانواده و جامعه را از بين می‌برد. اين که آمريکا از اين عمل حمايت می‌کند افتخاری برای اين کشور محسوب نمی‌شود ضمن اين که آن را آزادی هم نمی‌توان تلقی کرد.

Copyright: gooya.com 2016