چهارشنبه 15 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترکيب احتمالی کابينه‌ی اوباما، ايسنا

پس از قطعی شدن پيروزی باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوری آمريکا، از هم اکنون

گمانه‌زنی‌ها برای حضور سياستمداران برجسته در کابينه‌ی وی آغاز شده است. در همين راستا به نظر می‌رسد يکسری انتصاب‌های اوباما مهمتر از بقيه باشد و به گفته کارشناسان انتخاب‌های افراد جديد برای اين سمت‌های حساس می‌تواند تاثير چشمگيری در سياست داخلی و خارجی آمريکا بگذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتی زی نيوز، پاول واکر، يک مشاور برجسته اقتصادی که در دولت ريگان رييس بانک مرکزی آمريکا بود و در اوايل دهه ۸۰ بحران تورم را از بين برد، ممکن است به عنوان رييس بانک مرکزی آمريکا منصوب شود تا اقتصاد بحران زده آمريکا را سامان بدهد.

وارن بافت يک سرمايه‌گذار برجسته و رابرت روبين وزير خزانه‌داری دوران بيل کلينتون نيز ممکن است سمت‌های مهم اقتصادی در دولت اوباما بر عهده بگيرند.

رام امانوئل يک نماينده اهل ايالت ايلينويز که در دوران کلينتون در کاخ سفيد فعاليت می‌کرد، گفته می‌شود احتمالا رييس دفتر اوباما خواهد شد.

از ديگر گزينه‌های اين سمت می‌توان به تام داشل سناتور سابق ايالت داکوتای جنوبی ياد کرد.

از بيل ريچاردسون فرماندار ايالت نيومکزيکو و سناتور جان کری از ايالت ماساچوست نيز به عنوان گزينه‌های اوباما برای سمت وزير خارجه ياد شده است.

همچنين سناتور چاک هاگل نيز يکی از گزينه‌های حضور در سمت وزير دفاع آمريکاست. اين در حالی است که گفته می‌شود اوباما قصد دارد رابرت گيتس را در سمت وزير دفاع ابقا کند اما خود گيتس آشکارا اعلام کرده که قصد دارد بازنشسته شود.

همچنين اين احتمال نيز وجود دارد که کالين پاول وزير خارجه سابق آمريکا يک سمت فرستاده ويژه در دولت اوباما بر عهده بگيرد.





















Copyright: gooya.com 2016