شنبه 18 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما نامه احمدی نژاد را 'بررسی خواهد کرد'، بی بی سی

باراک اوباما، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی از سوالات آنان از جمله نامه تبریک محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران به وی، پاسخ داد.

آقای اوباما گفت که از ارسال نامه آقای احمدی نژاد آگاه است و افزود که معتقد است برنامه "هسته ای تسلیحاتی ایران" قابل قبول نیست و تاکید کرد که نیاز به تلاشی جهانی برای متوقف کردن این اقدامات ایران است. رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین گفت که حمایت ایران از سازمانهای تروریستی باید پایان یابد.

ایران گروه های مسلح همچون گروه فلسطینی حماس و حزب الله لبنان را جنبش های مقاومت مردمی می خواند و به علاوه حمایت تسلیحاتی از آنها را انکار می کند.

باراک اوباما در عین حال گفت که نامه رئیس جمهوری ایران بررسی خواهد شد و به طور مناسب به آن واکنش نشان داده خواهد شد، اما وی تاکید کرد که فقط 3 روز از انتخابات گذشته و اینکه رویکرد آمریکا مقابل کشوری مانند ایران نباید شتابزده باشد و باید درست به آن فکر کرد.

آقای اوباما در طول کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که وی هنوز رئیس جمهوری آمریکا نیست و در اواخر ماه ژانویه سال 2009 میلادی و پس از مراسم سوگند رسما این مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین گفت که برخی از روسای جمهوری سابق آمریکا اعلام کرده اند که آماده ارایه هرگونه کمکی که لازم باشد به وی خواهند بود.

او گفت با تمام قدرت با بحران مالی مقابله خواهد کرد و برنامه های امدادی را به خصوص برای کمک به خانواده های طبقه متوسط به اجرا در خواهد آورد.

بدنبال پیروزی آقای اوباما در انتخابات ایران، محمود احمدی نژاد جمهوری ایران با ارسال پیامی به باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب آمریکا، انتخابش را تبریک گفته و به وی توصیه کرد با استفاده از این فرصت، نام نیکی از خود به جای بگذارد.

آقای احمدی نژاد در متن نامه اش خطاب به آقای اوباما نوشته:"از این که توانستید آرای اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات را به خود جلب کنید، تبریک می گویم."

رئیس جمهوری ایران با زود گذر توصیف کردن فرصت هایی که خداوند به بندگان هدیه می کند، به آقای اوباما توصیه کرده "با ترجیح مصالح حقیقی مردم و انصاف و عدالت بر تقاضاهای سیری ناپذیر اقلیتی خودخواه و ناصالح، از فرصت خدمت، حداکثر استفاده را به عمل آورید و نام نیکی از خود به جای بگذارید."

آقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرده که تحولی اساسی در سیاست داخلی و خارجی دولت امریکا ایجاد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقابله با بحران اقتصادی

آمار تازه ای که روز جمعه توسط وزارت کار آمریکا منتشر شد حاکیست که در ماه اکتبر 240 هزار شغل از دست رفته است که آمار افت اشتغال را به یک میلیون و 200 هزار در سال جاری می رساند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در این کنفرانس خبری با اشاره به این آمار قول داد پس از ورود به کاخ سفید فورا با بحران اقتصادی "سرشاخ" شود.

وی گفت: "درآمدن از مخمصه ای که در آن هستیم آسان و سریع نخواهد بود. اما آمریکا یک کشور قوی و انعطاف پذیر است و من می دانم که اگر ما جناح گرایی و برخورد سیاسی را کنار گذاشته و با یکدیگر کار کنیم، موفق خواهیم شد."

این کنفرانس خبری که در هتلی در شیکاگو انجام شد، اولین ملاقات اوباما با خبرنگاران از زمان پیروزی قانع کننده او در برابر جان مک کین نامزد جمهوری خواهان در انتخابات روز سه شنبه گذشته بود.

آقای اوباما قول داد با ارائه یک طرح نجات مالی و کاهش مالیات به کمک کسانی بشتابد که برای پرداختن بدهی های ماهانه در تقلا هستند. وی گفت که لازم است فورا پس از آغاز ریاست جمهوری او یک بسته مشوق های اقتصادی تصویب شود.

وی همچنین گفت که مزایای بیکاری را تمدید خواهد کرد و به کمک دولت های محلی خواهد شتافت تا مجبور به اخراج کارکنان خود نشوند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین بر لزوم کار به روی سیاست هایی برای کمک به صنعت بحران زده اتومبیل سازی آمریکا تاکید کرد.

پیشتر آقای اوباما و معاون او جو بایدن با گروهی از مشاوران برجسته اقتصادی که نام برخی از آنها به عنوان مقام های احتمالی در دولت اوباما مطرح است دیدار کردند.

این افراد شامل لری سامرز رئیس سابق دانشگاه هاروارد که در دوره بیل کلینتون وزیر خزانه داری بود و پل وولکر رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا در دوره جیمی کارتر و رونالد ریگان می شد.

اریک اشمیت مدیر گوگل و وارن بافت سرمایه گذار میلیاردر از دیگر کسانی بودند که در این ملاقات شرکت داشتند.

رام امانوئل نماینده ایلینوی در مجلس نمایندگان که اکنون پست ریاست کارکنان کاخ سفید را پذیرفته است نیز در این کنفرانس خبری حضور داشت.

آقای اوباما قرار است روز دوشنبه در کاخ سفید با جورج بوش ملاقات و درباره مسائل اقتصادی گفتگو کند.





















Copyright: gooya.com 2016