دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار احسان مازندرانی و جواد حيدريان، دو دانشجوی دانشکده خبر، به دادسرا، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: با شکايت رييس دانشکده خبر، احسان مازندرانی فعال دانشجويی دانشکده خبر و جواد حيدريان، دانشجوی سابق اين دانشکده، به دادسرای کارکنان دولت احضار شدند.

احسان مازندرانی و جواد حيدريان طی چند ماه گذشته در دو يادداشت جداگانه در روزنامه اعتماد، نسبت به مديريت و اقدامات تندروانه رييس دانشکده خبر انتقاد کرده بودند. آنها طبق احضاريه‌‌هايی که روز پنجشنبه به نگهبان روزنامه اعتماد داده شد، بايد تا سه روز پس از تحويل احضاريه، در شعبه ششم دادسرای کارکنان دولت حاضر شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احسان مازندرانی به‌همراه يکی ديگر از فعالان دانشجويی، اوايل مهرماه سال جاری نيز به کميته انضباطی دانشگاه احضار شده بود که دانشگاه، با توجه به بالا بودن هزينه اين احضار، احضاريه خود را پس گرفته بود. با بی‌نتيجه ماندن احضار اين دانشجويان به کميته انضباطی، رييس دانشکده خبر به‌ همراه معاون پژوهشی خود که هر دو از نيروهای تندروی حامی دولت و فارق‌التحصيل دانشگاه امام صادق هستند، برای احضار دانشجويان به دادسرا تلاش می‌کنند.

پيش از اين نيز مهران فرجی، يکی ديگر از دانشجويانان دانشکده، که از سوی مسئول‌دفتر رييس دانشکده خبر به خاطر درج ياددشتی انتقادی از وضعيت دانشگاه‌ها و دانشکده خبر، مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود، با شکايت مسئولان دانشکده خبر، به دادسرا احضار شده بود.

گفته می‌شود، اين اقدامات از سوی معاونت پژوهشی دانشکده خبر که فردی تندرو بوده و پيش از اين اظهارات عجيبی در مورد رسانه‌ها و ديگر موضوعات مطرح کرده بود، هدايت می‌شود. اين فرد به‌دليل تاکيد بيش از حد در حمايت چشم‌وگوش بسته از دولت نهم، از راديو جوان اخراج شده و با دعوت رييس دانشکده خبر و با راه‌اندازی معاونتی به‌نام معاونت پژوهشی، به دانشکده خبر آمد.

از سال گذشته تاکنون دانشکده خبر محل حضور نيروهای شبهه‌نظامی و عضو سابق بسيج و فارغ‌التحصيلان دانشگاه امام صادق به‌عنوان رييس، معاون و استاد بوده که با اعتراضات گسترده دانشجويان همراه بوده است.





















Copyright: gooya.com 2016