جمعه 24 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


"سياست دانشگاهی" بر مبنای "مشارکت انتقادی"، عبدالله مؤمنی

عبدالله مؤمنی
حرکت فعالين دانشجويی به سمت ترميم رابطه با بدنه و سازماندهی تشکيلاتی از طريق توجه به مشکلات صنفی و دفاع از حقوق و آزادی های آکادميک در کنار تبديل کردن دانشگاه به فضايی برای گفتگو و "پارادايم سازی" می تواند نقشه راه را پيش روی دانشجويان قرار دهد ... [ادامه مطلب]

آن ها درخت ها را هم می کشند! شکوه ميرزادگی

شکوه ميرزادگی
ما نيز به شکنجه و اعدام انسان ها اعتراض می کنيم اما اعدام درخت و آب و خاک را نيز دست کم نمی گيريم. ما از يک سو نابودی انسان را محکوم می کنيم و از سوی ديگر، نابودی هويت و فرهنگ و تاريخ او را؛ و معتقديم که، در اين ميان، تنها موجودات بی نصيب از درک اهميت فرهنگ و تاريخ و پديده های طبيعی و بشری می توانند چنين ويران کنند و بکشند و بسوزانند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی به خاتمی: نيايی می‌آيم! تابناک

نخست‌وزير دوران هشت سال دفاع مقدس با فرستادن پيامی به رئيس‌جمهور سابق کشورمان اعلام کرده است که حجت‌الاسلام خاتمی بررسی‌های خود را نهايی کرده و در صورتی که در انتخابات حضور نمی‌يابد، اعلام کند تا مهندس موسوی وارد ميدان شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به موازات اخبار منتشره درباره اظهارنظرهای خاتمی، مبنی بر تلاش برای آوردن ميرحسين موسوی و نيز واکنش‌های موسوی در اين باره، برخی خبرهای جديد درباره چگونگی حضور اين دو نامزد مطرح اما پر حاشيه به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، برخی منابع نزديک به ميرحسين موسوی اعلام کرده‌اند که نخست‌وزير دوران هشت سال دفاع مقدس با فرستادن پيامی به رئيس‌جمهور سابق کشورمان اعلام کرده است که حجت‌الاسلام خاتمی، بررسی‌های خود را نهايی کرده و در صورتی که در انتخابات حضور نمی‌يابد، اعلام کند تا مهندس موسوی وارد ميدان شود.

اين خبر که از سوی برخی مقامات ارشد دولت اصلاحات و از نزديکان خاتمی و ميرحسين موسوی نقل و تأييد شده است، از آنجايی حايز اهميت است که بنا بر خبرهای منتشره از منابع آگاه، با توجه به ديدارها و رايزنی‌های اين دو نامزد مطرح، حضور يکی از دو رئيس دولت سابق و اسبق در رقابت‌های انتخاباتی قطعی است. اين در حالی است که خاتمی پيشتر اعلام کرده بود، تلاش‌های خود را برای حضور ميرحسين موسوی در انتخابات دهم به کار می‌بندد. بنابراين، با حضور نيافتن خاتمی در اين دوره از انتخابات، آخرين نخست‌وزير جمهوری اسلامی ايران به عنوان کانديدای مورد وفاق بسياری از گروه‌های اصلاح‌طلب و حتی شمار بسياری از گروه‌های اصولگرا، وارد کارزار انتخابات رياست‌جمهوری دهم خواهد شد.

گفتنی است، با استناد به منابع موثق خبری، سيد محمد خاتمی همچنان مشغول جمع‌بندی و ارزيابی نظرات گوناگون درباره حضور و يا حضور نيافتن خود در انتخابات است و تا کنون نتيجه قطعی از سوی وی اعلام نشده است.





















Copyright: gooya.com 2016