سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل موتلفه: "شعار نجات ايران" شايسته خاتمی نيست، اين همان شعار اپوزيسيون خارج از کشور است، فارس

خبرگزاری فارس: دبيرکل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از رئيس دولت اصلاحات، گفت: شعار نجات ايران همان شعار اپوزيسيون خارج از کشور است و شايسته خاتمی و دوم‌ خردادی‌ها برای ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوری آينده نيست.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمدنبی حبيبی دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در پايان نشست دبيران اين حزب اظهار داشت: آقای خاتمی عملا وارد فعاليت انتخابات رياست جمهوری شده و اين دومين صداست که از جبهه دوم خرداد برای مشارکت در انتخابات آينده شنيده می‌شود اما تفاوت اين دو صدا با توجه به شعارهای آنان قابل تامل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر طبيعی بودن حضور سيد محمد خاتمی در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری به عنوان يک ضلع رقابت، خاطرنشان کرد: ورود خاتمی به انتخابات آينده جای کسی را تنگ نمی‌کند و بايد از آن استقبال کرد.
دبيرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تبيين مبانی نظری اصلاحات توسط ليدر جريان اصلاح طلب اظهار داشت:‌ تبيين مبانی نظری اصلاحات کار بسيار خوبی است، اما ای کاش اين کار ۱۰ سال زودتر انجام می‌شد تا بی‌مهری به مقدسات اسلامی در مطبوعات آن زمان پديد نمی‌آمد و حوادث تلخی چون ۱۸ تير ۷۸ رخ نمی‌ داد.
حبيبی در ادامه درباره برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: جشنواره مطبوعات فرصتی برای تعيين جايگاه مطبوعات در مهندسی افکار عمومی بر اساس هنجارهای اسلامی است و رسانه‌ها به ويژه مطبوعات بايد اعتماد مردم را به خود جلب کنند و با همگرايی با مطالبات مردم و نظام، گفتمان پيشرفت و خدمت را ارتقاء دهند.
دبير کل حزب مؤتلفه اسلامی همچنين در خصوص اجرای سياست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تصريح کرد: برگزاری نخستين نشست شورايعالی اجرای سياست‌های اصل ۴۴ را به فال نيک می‌گيريم و اميدواريم مسئولان در مسيری که مقام معظم رهبری برای پديداری يک جهش اقتصادی به واسطه اجرای اين سياست‌ها تعيين فرمودند، پيش روند.
حبيبی افزود: اجرای سياست‌های اصل ۴۴ هنگامی عملياتی می‌شود که دولت منابع آزاد شده از واگذاری‌ها را در منابع و مصارف بودجه سال آينده ببيند که اميدواريم مصوبات اين شورا، برای همه قوا لازم‌الاجرا باشد.
وی خاطر نشان کرد: اگر دولت به خوبی در اين زمينه عمل کند، يک گام بلند به سوی تنظيم بودجه بدون نياز به منابع صادرات نفت خام برداشته است.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود در مورد مصوبه دولت عراق در خصوص توافقنامه امنيتی با امريکا گفت: آثار وجودی مخالفت مردم، علما و مراجع عظام تقليد در عراق در اين مصوبه ديده می‌شود و ما اميدواريم مجلس عراق نيز، در تصويب نهائی توافقنامه مذکور، بقيه مطالبات مردم و مراجع را در متن آن بگنجاند.
حبيبی با تاکيد بر اينکه چند اشکال حقوقی به توافقنامه وارد است که مورد توجه قرار گيرد، تصريح کرد: نام نهادن "توافقنامه" بر اين مصوبه، آثار حقوقی بر آن مترتب است که حتی می‌تواند پس از انقضای مدت توافقنامه، دولت عراق را درگير آن کند؛ اين توافقنامه در حقيقت بايد نوعی قرارداد برای خروج زمان‌بندی شده نيروهای اشغالگر با توجه به تبعات آن باشد.
وی بر همين اساس ابراز اميدواری کرد که دقت‌های حقوقی بيشتری در پارلمان عراق نسبت به تصويب توافقنامه امنيتی عراق و آمريکا صورت گيرد.
اين فعال سياسی اصولگرا در ادامه با اشاره به حملات مستمر آمريکائی‌ها به مردم پاکستان اظهار داشت: مردم مظلوم پاکستان نبايد قربانی اصلی مبارزه دروغين آمريکا با تروريسم باشند و دولت وارتش پاکستان برای حفظ حيثيت خود و نيز جان، مال و ناموس مردم بی گناه اين کشور بايد واکنش شايسته نشان دهند.
حبيبی همچنين در خصوص کنفرانس اديان در نيويورک نيز، گفت: چهارشنبه گذشته کنفرانس اديان با حضور سران ۷۰ کشور جهان در نيويورک برگزار شد که به عقيده من اين کنفرانس هيچ ربطی به اديان پيدا نمی‌کند؛‌زيرا در هيچ يک از کشورهای شرکت‌کننده، سران آنها در قانون اساسی نپذيرفته‌اند اساس مناسبات آنها دين باشد.
وی افزود: اکثرا تاکيد کردند کشور ما يک نظام لائيک يا سکولار است؛ بنابراين وقتی بحث دين مطرح می‌شود هيچ ربطی به سران ۷۰ کشور ياد شده ندارد؛ به ويژه اينکه تقريبا اين نشست نوعی آشتی‌کنان برخی دولت‌های عربی با رژيم صهيونيستی بود و نظريه "سازش اعراب و رژيم صهيونيستی" را دنبال می‌کرد.
دبير ل حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه ‌در حاليکه کنفرانس اديان با شرکت رژيم صهيونيستی و برخی دولت‌های عربی برگزار می‌شد، مردم غزه در زير محاصره اقتصادی و گلوله‌باران جلادان ارتش صهيونيستی بودند، به طرح اين پرسش پرداخت که آيا جهان اسلام می‌پذيرد تحت عنوان کنفرانس اديان در نيويورک، ملک عبدالله و شيمون پرز در کنار هم بنشينند و مسلمانان فلسطين با قطحی و کشتار بی‌رحمانه روزگار بگذرانند؟
حبيبی تصريح کرد: ما دفاع حماس از شرف ملت فلسطين را يک دفاع مشروع می‌دانيم و ادامه شرارت رژيم صهيونيستی در غزه را آثار به بن‌بست رسيدن و فروپاشی اشغالگران قدس می‌دانيم و اين اجلاس هم نمی‌تواند جنازه رو به موت اسرائيل غاصب را احياء کند.





















Copyright: gooya.com 2016