جمعه 1 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: اگر قرار است آرای اصلاح طلبان شکسته نشود ديگران کانديدا نشوند، فارس

خبرگزاری فارس: دبير کل حزب اعتماد ملی گفت: اگر می‌خواهيم رای‌ها در انتخابات شکسته نشود ديگران نبايد در انتخابات دهم رياست جمهوری شرکت کند.
حجت الاسلام و المسلمين مهدی کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی در حاشيه پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در گفتگو با خبرنگار سياسی فارس در خصوص پيشنهادش درباره تشکيل شورای حکميت در ميان اصلاح‌طلبان برای انتخاب کانديدای اصلح در انتخابات رياست جمهوری گفت: شورای حکميت را بايد اينجانب و ديگر داوطلبان انتخابات رياست جمهوری اصلاح‌طلبان تعيين کنند تا راجع به اينجانب که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردم و ديگر افراد که آمادگی خود را اعلام می‌کنند، نظر دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه بنا بود افرادی که تمايل به حضور در انتخابات را دارند آمادگی خود را اعلام کنند، افزود: از زمانی که اينجانب پيشنهاد شورای حکميت را دادم کسی اعلام نکرد که در انتخابات حضور می‌يابد. بنابر اين بعد از اعلام حضور آن افراد، بايد مشخص شود که آيا شورای حکميت را قبول دارند يا خير.
دبير کل حزب اعتماد ملی با تاکيد بر اينکه شورای حکميت فقط پيشنهاد اينجانب بوده است، تصريح کرد: ممکن است افرادی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کنند اما شورای حکميت را قبول نداشته باشند.
کروبی اضافه کرد: عده‌ای از افراد و در حاشيه‌ها در خصوص شورای حکميت اعلام نظر کردند اما اينکه يک داوطلب انتخابات رياست جمهوری اعلام کند که در انتخابات حضور می‌يابد و بعد بگويد شورای حکميت را قبول دارد، تاکنون نيامده و چيزی هم نگفته است.
وی تاکيد کرد:‌ داوطلبان انتخابات رياست جمهوری اول بايد اعلام آمادگی کنند و بعد کارهای تبليغاتی و سفرهای استانی خود را شروع کرده و برنامه‌های خود را تشريح کنند، در نهايت شورای حکميتی را تشکيل دهند و اين شورای حکميت در خصوص داوطلبين نظر دهد.
دبير کل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد:‌ اينجانب معتقدم که قبل از تشکيل شورای حکميت همه مسائل روشن می‌شود و برای عقلاء و هر فردی که بايد در عرصه انتخابات بماند يا برود و اينکه اقبال برايش وجود دارد يا خير و اينکه می‌تواند در مقابل موانع ايستادگی کند يا نه؟ اين مسائل از قبل روشن خواهد شد.
کروبی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما مبنی بر اينکه شما در انتخابات گذشته رياست جمهوری طرح ۵۰ هزار تومانی ارائه کرديد آيا اين طرح را در انتخابات آينده رياست جمهوری نيز مطرح خواهيد کرد يا نه؟ گفت: اين طرح را هم داريم و الان هم حرف‌های جديدی برای مردم خواهيم داشت. چرا که گروه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف اقتصادی در حال تنظيم حرف‌های جديدی برای قشر‌های آسيب‌پذير هستند منتهی هنوز اين مباحث نهايی نشده است.
وی در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه عده‌ای از حاميان سيدمحمد خاتمی تلاش دارند تا وی در انتخابات رياست جمهوری کانديدا شود شما چه توصيه‌ای به خاتمی داريد، گفت: من همه چيز را در اختيار خود آقای خاتمی می‌گذارم و معتقدم اگر آقای خاتمی صلاح بداند، در انتخابات حضور می‌يابد و اگر صلاح ند‌اند می‌تواند تشريف نياورد.
دبير کل حزب اعتماد ملی در پاسخ به اين سوال که آيا در صورت حضور خاتمی شما به نفع ايشان کنار می‌رويد، گفت: اين حرف معنا ندارد.يکی به خاتمی بگويد او برای چه می‌آيد. اين که فلانی بيايد شما کنار می‌رويد، اصلا حرف خوبی نيست و برای آقای خاتمی هم مفيد نيست.
کروبی در خصوص ارزيابی‌اش از فضای انتخاباتی با بيان اينکه اينجانب از مدتها قبل برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردم، گفت: فعاليت‌های مقدماتی را شروع کرديم و گروه‌های کاری از جمله دفاتر، گروه‌های اقتصادی، فرهنگی و سياسی فعال شده و در رابطه با ستادها هم از جمله تعيين مسئول ستاد و برنامه‌های آنها در حال تدوين و انجام شدن است.
وی در واکنش به سخنان مصطفی معين که گفته بود خاتمی بهترين گزينه برای ماست، گفت: نظر مصطفی معين برای خودش محترم است.
دبير کل حزب اعتماد ملی اظهار داشت: آقايان بايد يادشان باشد که در دوره قبل انتخابات برای من ۳۰۰ هزار رأی پبش‌بينی کرده بودند در حالی که بيش از ۵ ميليون رأی به لطف مردم به دست آوردم.
کروبی همچين در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا شما حاضريد برای شکسته نشدن رای‌ها از عرصه انتخابات کنارگيری کنيد؟ گفت: لازمه اينکه رای‌ها تقسيم نشود و نشکند شرکت نکردن خاتمی در انتخابات مرحله دهم رياست جمهوری است و من به نفع هيچ کس کنار نمی‌روم.





















Copyright: gooya.com 2016