شنبه 2 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: از پيشنهاد شورای حکميت استقبال عملی نشده است، ايسنا

ـ بايد صبر کنيم
ـ مجموع اصلاح‌طلبان در تهران بيشتر از شهرستان‌ها رای دارند

دبيرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به طرح پيشنهاد تشکيل شورای حکميت از سوی اصلاح‌طلبان گفت: من اين را گفتم و به آن معتقدم اما هيچ‌کس استقبال عملی از اين کار نکرده است.

حجت‌اسلام و المسلمين مهدی کروبی با حضور در غرفه‌ ايسنا در نمايشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران با بيان اين‌که " خبر جديدی ندارم" درباره آخرين رايزنی‌های انتخاباتی خود اظهار کرد: من رايزنی ندارم، رايزنی‌هارا قبلا کردم که چه کار کنيم. ولی الان که می‌آيند با من صحبت می‌کنند، می‌گويم ما که تصميم خودمان را گرفتيم و آمديم، گاهی نيز با بعضی دوستان صحبت می‌کنيم و آن‌ها نقطه نظر ما را می‌خواهند و ما هم نقطه نظر آن‌ها را می‌خواهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که " حالا مقدمات کار را داريم انجام می‌دهيم" درباره مقدمات کارها اظهار کرد: کم کم جلسات و برنامه‌های‌مان دارد تنظيم می‌شود. کم کم بايد سفرهای‌مان را شروع کنيم. ستادهای‌مان هنوز شکل نگرفته است. ديدارهايی از شهرستان‌ها داريم که می‌آيند و به ما اظهار نظر می‌کنند. فکر می‌کنيم از اواخر آذر اين اقدامات عملياتی‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ۱۶ آذر بعضی دوستان از بعضی دانشگاه‌ها از ما دعوت کرده‌اند، اما هنوز تصميم قطعی در اين زمينه نگرفته‌ايم.

دبيرکل حزب اعتماد ملی درباره اظهارات برخی که عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان بيشتر در تهران رای می‌آورند تا شهرستان‌ها،‌ گفت: مجموع اصلاح‌طلبان در تهران بيشتر از شهرستان‌ها رای دارند.

کروبی در عين حال در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزيابی از وضعيت خود در شهرستان‌ها گفت: من که اتفاقا در شهرستان‌ها و استان‌های بزرگ مانند فارس و خوزستان و گلستان رای بالايی داشتم. می‌توان گفت در تهران کم رای داشتم، ولی اين‌که من کم رای داشتم معيار و ملاک نيست که اصلاح‌طلبان کم رای دارند.

وی درباره شورای حکميت و آن‌چه مبنی بر پذيرش نظر اين شورا از جانب وی مطرح شده است و هم‌چنين پايبندی اصلاح‌طلبان به اين شورا اظهار کرد: خيلی سخت است من نظر دهم. شايد نزديک به دو ماه باشد که ما اعلام آمادگی کرديم و اين حرف را زديم، اما هنوز نه کسی گفته که من می‌آيم و نه کسی گفته است که من حکميت را قبول دارم. هيچ‌کس هيچ چيزی نگفته است. بايد صبر کنيم. من اين را گفتم و به آن معتقدم اما هيچ‌کس استقبال عملی از اين کار نکرده است.





















Copyright: gooya.com 2016