چهارشنبه 20 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت حسين درخشان، وب لاگ نويس جنجالی درايران، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

۲۱ آذرماه ۱۳۸۷- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز اعلام کرد که خانواده حسين درخشان؛ وب لاگ نويس ايرانی، بازداشت وی را تائيد کردند. محل نگهداری حسين درخشان بيش از يک ماه است که در ابهام است.

کمپين بين المللی حقوق بشر از مقامات قضايی در ايران خواست که يا فورا حسين درخشان را آزاد کنند و يا مشخص کنند که طبق قانون او به ارتکاب چه جرم تعريف شده ای متهم شده است و شرايط دادرسی و دادگاه عادلانه را برای او فراهم کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: "ما بسيار نگران سلامتی و امنيت جانی حسين درخشان هستيم. فورا بايد امکان دسترسی خانواده حسين درخشان با او فراهم شود."

حسين درخشان که با نام هودر وب لاگ خود شناخته می شود، شخصيتی جنجالی است که به هر دو زبان انگليسی و فارسی مطلب می نويسد. حسين درخشان چند ماه پيش پس از سالها زندگی در خارج از کشور به ايران بازگشت.

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز تائيد کرد که نيروهای امنيتی به دستور سعيد مرتضوی؛ دادستان عمومی تهران در روز يازدهم آبان ماه ۱۳۸۷ به خانه حسين درخشان رفته، او را بازداشت کرده و وسايل شخصی او را هم ضبط کردند. در چند هفته گذشته شايعاتی مبنی بر بازداشت حسين درخشان در اينترنت پخش می شد اما مقامات ايرانی در اين زمينه تاکنون هيچ اطلاعاتی نداده اند.

حسين درخشان از تاريخ بازداشت خود تاکنون ۴ بار بطور کوتاه با خانواده خود تماس تلفنی گرفته و هر بار کمتر از يک دقيقه صحبت کرده است. خانواده او اجازه ملاقات با او ندارند و نمی دانند که او کجا نگه داشته شده است. از دو هفته پيش تاکنون حسين درخشان با خانواده تماس نداشته و همين امر موجب نگرانی خانواده او در باره سلامتی و امنيت جانی او شده است.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در اين زمينه گفت :" برای يک خانواده بسيار دردناک است که نداند فرزندش را به کجا بردند، اتهاماتش چيست، و حتی هيچ خبر و اطلاع رسمی هم داده نشود." هادی قائمی اضافه کرد که "در اين مورد هم مثل بسياری از موارد ديگر، مقامات ايرانی قدرت مطلقه خودشان را عليه شهروندان بدون هيچ توضيحی و يا احساس مسئوليتی در شفاف سازی و پاسخگويی، اعمال می کنند."

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از مقامات قضايی خواست که کاملا حقوق حسين درخشان را طبق معيارهای بين المللی و قوانين داخلی کشور رعايت کنند و امکان ملاقات اعضای خانواده و وکيل حسين درخشان را با او فراهم کنند.





















Copyright: gooya.com 2016