شنبه 23 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهائيان بازداشت شده در مازندران را آزاد کنيد، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

* بازداشت های اخير گويای آن است که دولت جامعه بهائيان را هدف قرار داده است

۲۲ آذر ماه ۱۳۸۷ - کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره بازداشتهای اخير سه بهائی در استان مازندان عميقا ابراز نگرانی کرد و از مقامات ايرانی خواستار پاسخگويی در برابر اين بازداشتها شد.

نيروهای امنيتی دراواخر آبان ماه و اوايل آذرماه سال جاری، در طول ۶ روز، مسعود عطايی، سهيلا مطلبی و انورمسلمی را درشهرهای قائم شهر و ساری در استان مازندران بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در اين زمينه گفت: " نگرانی در باره سلامتی و امنيت جانی اين بازداشتيان از اينروست که اين بازداشتها با يک الگوی سرکوب و روند بازداشت خودسرانه اعضای جامعه بهائيان ادامه دار است." قائمی اضافه کرد "اينکه دولت هنوزدر باره بازداشت ۶ عضو شاخص جامعه بهائيان در اوايل سال جاری هيچ توضيحی نداده، خود به اين روند نگران کننده دامن می زند."

مسعود عطائيان درتاريخ ۲۷ آبان ماه ۱۳۸۷ در خانه خود در قائم شهر توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. نيروهای امنيتی به مسئوليت آقای موحد، خانه عطائيان را تفتيش کردند، تصاوير مذهبی را پاره کردند، کتابهای مذهبی و اسناد مربوط به کار و کامپيوتر شخصی اش را مصادره کردند. عطائيان تاکنون اجازه ملاقات با وکيل خود نداشته و فقط يک تماس کوتاه با خانواده برقرار کرده است.

سهيلا مطلبی در اول آذرماه ۱۳۸۷ در خانه خود در ساری توسط مامورين وزارت اطلاعات بازداشت شد. آنها بدون ارائه احضاريه و دستور بازرسی، خانه او را تفتيش و اسناد و کتابهای مذهبی او را با خود بردند. سهيلا مطلبی در اداره اطلاعات ساری در بازداشت است و تاکنون با خانواده خود تماس نداشته است. عبدالفتاح سلطانی؛ وکيل مدافع حقوق بشر که دفاع از او را بر عهده گرفته است، هنوز موفق به ديدار با او نشده است. انور مسلمی نيز دو روز بعد يعنی در سوم آذرماه در ساری بازداشت شد.

در سال جاری تعداد ديگری از بهائيان نيز در مازندران بازداشت شدند. طرازالله اللهوردی و همسرش سونيا تبيانيان که در تاريخ ۲۶ مهرماه ۱۳۸۷ در بهشهر بازداشت شدند. سيامک ابراهيميان که دو سال پيش آزاد شده بود دوباره در تاريخ ۱۴ آبان ماه ۱۳۸۷ در تنکابن بازداشت شد. سيامک که در حال حاضر در زندان است، به ۶ ماه زندان و دو سال تبعيد در زابل که بيش از ۱۱۰۰ کيلومتر از محل زندگی او فاصله دارد محکوم شده است.

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از جامعه بين المللی می خواهد که در مقابل آزارو اذيت مستمر بهائيان اعتراض کنند واز مقامات ايرانی هم می خواهد که به رفتار غير عادلانه با بهائيان و بازداشت اعضای جامعه بهائيان در سراسر کشور پايان دهد.





















Copyright: gooya.com 2016