جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراری: سال 2008 بهترین سال بود - ۳۰ کارخانه کرایسلر تعطیل شدند، بی بی سی

در حالی که تقریبا تمام شرکت های اتومبیل سازی بزرگ در سرتاسر دنیا در پی بحران اقتصادی با مشکلات فراوان رو به رو شده اند و برای فرار از بحران دست به سوی دولت ها دراز کرده اند، شرکت ایتالیایی فراری اعلام کرده که در سال 2008 میلادی بیشترین سود سالانه خود در تاریخ این شرکت را کسب کرده است.

لوکا کوردرو دی مونتزمولو، رئیس شرکت فراری در یک کنفرانس خبری گفه همیشه آدم های شیفته و دیوانه ای هستند که در هر موقعیتی حاضر باشند پولشان را برای خرید یک فراری خرج کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با توجه به اینکه قیمت ارزانترین اتومبیل های فراری از 250 هزار دلار شروع می شود، ممکن است فکر کنید در زمانی که همه از دشواری های بحران اقتصادی می گویند، حتی برای ثروتمندان هم خرید چنین اتومبیل هایی عملی نباشد.

اما این طور نیست؛ شرکت فراری اعلام کرده که در سال 2008 توانسته به بیشترین حد فروش و سود سالیانه خود دست پیدا کند.

او در این جلسه گفت که چه بحران مالی وجود داشته باشد چه نداشته باشد، آنها هنوز قادرند 6000 نفر را پیدا کنند که آن قدر "شیفته" هستند که تولیدات سالانه آنها را خریداری کنند.

۳۰ کارخانه کرایسلر تعطیل شدند

شرکت اتومبیل سازی بحران زده کرایسلر به مدت یک ماه تولید در 30 کارخانه خود را متوقف می کند.

دلیل این مسئله نیاز این شرکت بزرگ آمریکایی برای صرفه جویی، در شرایطی است که دولت آمریکا به دنبال راهی برای کمک به صنعت عظیم اتومبیل سازی این کشور است.

هفته گذشته سنای آمریکا حاضر به تصویب طرحی 14 میلیارد دلاری جهت جلوگیری از ورشکستگی این صنعت نشد و به نگرانی ها از اخراج پرتعداد کارمندان این بخش و احتمالا فروپاشی کل این صنعت در آمریکا دامن زد.

دلیل دیگر کاهش تولید کرایسلر همگام شدن با روند جهانی کاهش تقاضا برای تولیدات آن است که به واسطه رکود اقتصادی رخ داده است.

فروشندگان اتومبیل در آمریکا حتی قادر به فروش محصولات به متقاضیان نیستند زیرا نمی توانند وام خرید اتومبیل در اختیار خریداران قرار دهند.

شرکت کرایسلر در بیانیه ای اعلام کرد: "در نتیجه بحران مالی، بازار اتومبیل به واسطه ادامه کمبود منابع مالی جهت ارائه وام به خریداران بالقوه، کماکان در رکود قرار دارد."

بی کاری
در نتیجه این شرایط احتمال بیشتر شدن مدت توقف فعالیت کارخانجات مذکور را ایجاد کرده است.

کرایسلر اعلام کرد: "کارگران کارخانه های اعلام شده پیش از دوشنبه 19 ژانویه سر کارهای خود باز نمی گردند."

شرکت فورد هم در روز چهارشنبه اعلام کرد در 10 کارخانه خود در آمریکای شمالی، تعطیلات دو هفته ای کریسمس را به مدت یک هفته بیشتر تمدید می کند.

هفته گذشته جنرال موتورز اعلام کرد تقریبا یک سوم تولید خود در آمریکای شمالی را متوقف می کند.

کرایسلر، فورد و جنرال موتورز ، سه شرکت عمده اتومبیل سازی آمریکا، هشدار داده بودند اگر دولت آمریکا با یک مجموعه وام جهت حمایت از این صنعت موافقت نکند احتمال بی کاری میلیونها کارمند آنها وجود دارد.

روز سه شنبه هفته جاری کاخ سفید هشدار داد که این شرکت ها برای دستیابی به مبالغ کمکی دولت آمریکا باید امتیازاتی بدهند.





















Copyright: gooya.com 2016