شنبه 21 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار اسرائيل به فلسطينيان برای دوری از ساختمان های حماس، بی بی سی

* حملات هوايی اسرائيل به نوار غزه در طول شب گذشته با شدت تمام ادامه داشت

اسرائيل از طريق پيام های تلفنی و نيز اعلاميه هايی که بر فراز نوار غزه فرو ريخته به فلسطينيان هشدار داده که به ساختمان هايی که در اختيار پيکارجويان حماس است نزديک نشوند.

خبرنگار بی بی سی در بيت المقدس می گويد احتمال قوی وجود دارد که فرو ريختن اين اعلاميه ها نشان دهنده فصل تازه ای از حملات دو هفته ای اسرائيل به پيکارجويان حماس باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در طول شب گذشته بيش از چهل حمله به نوار غزه صورت گرفت. به گفته اسرائيل هدف حملات، محل های پرتاب موشک، انبار تسليحات و تونل هايی بوده که فلسطينيان برای قاچاق اسلحه به داخل نوار غزه، از آن استفاده می کنند.

مقامات پزشکی فلسطينی می گويند گلوله باران يک خيابان در جبليه در شمال نوار غزه توسط تانک های اسرائيلی، موجب کشته شدن ۸ فلسطينی غير نظامی شد.

به گفته اين مقامات، شمار فلسطينيانی که در اثر حملات دو هفته ای اسرائيل به نوار غزه کشته شده اند بيش از ۸۰۰ نفر است.

تلفات اسرائيلی ها در اين درگيری ها ۱۳ نفر بوده که بيشتر آنان سرباز بوده اند.

در همين حال گزارش شده که نيروهای زمينی اسرائيل به شهر غزه نزديک تر شده اند اگر چه هنوز به مناطقی که تراکم جمعيت زياد است نرسيده اند.

پيکارجويان فلسطينی چندين راکت به خاک اسرائيل پرتاب کردند که موجب زخمی شدن دو نفر در اشکلون شد.

تلاش های ديپلماتيک برای برقراری آتش بس
در حالی که حملات اسرائيل به نوار غزه همچنان ادامه دارد، محمود عباس رئيس حکومت فلسطينيان که به مصر رفته خواستار حضور نيروهای بين المللی در نوار غزه برای حفاظت از جان فلسطينيان شده است.

يک خبرنگار بی بی سی در قاهره می گويد محمود عباس کلمات خود را به دقت انتخاب کرده بود ولی عملا طرحی را تاييد می کرد که مصر و فرانسه برای جلوگيری از قاچاق اسلحه به داخل نوار غزه ارائه داده اند.

حماس نمايندگانی برای گفتگوهای جداگانه با مقامات مصر درباره طرح آتش بس اين کشور به قاهره اعزام داشته است. ولی هرگونه حضور خارجی در نوار غزه را رد کرده و می گويد تا هنگامی که اسرائيل به محاصره غزه پايان نداده با هرگونه آتش بسی مخالفت خواهد کرد.

در تحولی ديگر، امدادگران سازمان ملل متحد می گويند توزيع مواد کمکی در داخل غزه را از سر گرفته اند اگر چه هنوز قادر نيستند مواد جديد کمکی وارد نوار غزه کنند.





















Copyright: gooya.com 2016