شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانون مدافعان حقوق بشر: حوادث غزه مصداق شديدترين نوع نقض حقوق بشر در شرايط جنگی است

کانون مدافعان حقوق بشر به دنبال ادامه درگيری‌ها در غزه دومين بيانيه خود را در اين خصوص منتشر کرد. اولين بيانيه کانون مدافعان حقوق بشر در آغاز درگيری‌ها منتشر شده بود. متن بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا
شايد به جرأت بتوان گفت که شديدترين نوع نقض حقوق بشر در شرائط جنگی رخ می دهد و حوادث غزه بهترين مصداق اين واقعيت است. کشتار زنان، کودکان و غيرنظاميان بی دفاع با هيچ منطقی قابل دفاع و توجيه پذير نيست.
افروختن آتش جنگ جز تأمين منافع سياستمداران قدرت طلب و سلطه جو نه فقط هيچ سودی برای مردم ندارد بلکه جز ويرانی و فقر و بدبختی ثمره ای ببار نمی آورد.
آنچه در غزه می گذرد تابلوی تمام نمای چهره خشن انسان نماهايی است که جز به افزايش قدرت خود و توسعه قلمرو آن به انديشه ديگری نمی پردازند.
کانون مدافعان حقوق بشر ضمن محکوميت کشتار انسان های بی گناه در غزه بی پناه، از طرفين نزاع می خواهد که هرچه سريع تر با قبول آتش بس نقطه پايانی برای اين وضعيت اسفبار قرار داده و کوشش کنند از طريق مذاکره برای ايجاد صلح پايدار و تأسيس يک دولت فلسطينی مستقل و قدرتمند به آرمان های ملت آزاده فلسطين جامه عمل بپوشانند.

کانون مدافعان حقوق بشر
۲۸/۱۰/۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016