پنجشنبه 1 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۴ دانشجو ممنوع الورود به دانشگاه و ۲ دانشجو به وزارت اطلاعات احضار شدند، اميرکبير

* با وجود ممانعت دانشگاه از نظر سنجی گسترده در دانشگاه برای دفن شهيد، تا کنون نزديک به ۳۰۰۰ امضا در مخالفت با دفن شهيد در دانشگاه جمع آوری شده است


خبرنامه اميرکبير: بعد از اتفاقات اخير در دانشگاه صنعتی اميرکبير و بازداشت ۴ عضو انجمن اسلامی پلی تکنيک که در راستای پروژه امنيتی دفن شهيد در دانشگاه انجام گرفته است، امروز ۴ دانشجو به دانشگاه ممنوع الورود و ۲ تن نيز به دفتر پيگيری احضار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز احمد قصابان، سجاد ويس مرادی، علی اصغر سپهری و يوسف رشيدی بعد از مراجعه به دانشگاه متوجه شدند که از سه شنبه عصر و بعد از اعتراضات انجام گرفته در روزهای گذشته به بازداشت ۴ عضو اصلی انجمن اسلامی و همچنين جمع آوری امضا در مخالفت با دفن شهيد در داشگاه، ممنوع الورود شده اند و از ورود آنها به دانشگاه ممانعت به عمل آمد.

همچنين در دو روز گذشته بابک زمانيان (عضو انجمن اسلامی) و سهيلا ناحی (مدير مسئول نشريه شوکران) به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار شدند. در اين احضار ها که به صورت تلفنی صورت گرفته است، هيچ دليلی بر علت احضار ذکر نشده است و تنها از اين دو تن خواسته شده است که روز چهارشنبه بعد ازظهر به دفتر پيگيری مراجعه نمايند. گفتنی است که دانشجويان بازداشت شده نيز همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند و وضعيت جسمی آنان به شدت وخيم گزارش می شود. همچنين روز گذشته اخباری مبنی بر تهديد اين دانشجويان به انتقال به بند امنيتی ۲۰۹ وجود دارد که نگرانی ها در خصوص شکنجه اين دانشجويان را نيز افزايش می دهد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير با ممنوع الورود شدن احمد قصابان، سجاد ويس مرادی، اصغر سپهری و يوسف رشيدی و همچنين احضار بابک زمانيان و سهيلا ناحی به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات برخوردهای امنيتی و سرکوب دانشجويان برای انجام پروژه دفن شهيد در پلی تکنيک وارد فاز جديدی شده است و با نزديک شدن به روز دفن شهيد در دانشگاه خطر برخورد های گسترده تر نيز وجود دارد.

پروژه دفن شهيد که آغاز جدی آن در پلی تکنيک با بازداشت حسين ترکاشوند (دبير انجمن اسلامی پلی تکنيک)، اسماعيل سلمانپور و کوروش دانشيار (اعضا شورای مرکزی انجمن اسلامی) و مجيد توکلی از دانشجويان بازداشت شده در پروژه جعل نشريات موهن در دانشگاه کليد خورد، با اعلام زمان رسمی آن به سرعت در حال قربانی گرفتن از دانشجويان است و مسئولين دانشگاه با هماهنگی کامل با نهاد های امنيتی جهت اجرای اين پروژه در دانشگاه هجمه همه جانبه خود را بر ضد دانشجويان آغاز کرده اند. گويا مسئولين دانشگاه و وزارت علوم و همچنين تئوريسين های جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعات قصد دارند با هر وسيله ای که شده حتی وحشيانه ترين ابزارها اين شهيدان را در دانشگاه پلی تکنيک دفن کنند و به نام تکريم شهدا دانشجويان را مورد حمله قرار دهند. اين اعمال در حالی در پلی تکنيک انجام می شود که متوليان دفن شهيد در دانشگاه از جمله مسئول نهاد رهبری (مير احمدی) از استقلال اين پروژه سخن به ميان می آورند و دفن اين شهيدان را با درخواست اساتيد و دانشجويان قلمداد می کنند که امروز با اضافه شدن ۴ ممنوع الورود و ۲ احضار به ليست سياه سرکوب های امنيتی برای اجرای اين پروژه نيت شوم ايشان از دفن اين شهدای به اصطلاح گمنام به روشن ترين شکل ممکن فاش گرديد.

با اين وجود دانشجويان دانشگاه که در نظر سنجی در مورد دفن شهيد در دانشگاه نشان دادند که با اينگونه اعمال مخالفند، برای مخالفت با اين تدفين در دانشگاه برنامه های ويژه ی اعتراضی در دست برگزاری دارند و انجمن اسلامی دانشجويان نيز که نماينده قاطبه دانشجويان می باشد طبق بيانيه ای مخالفت خود را با اين پروژه در دانشگاه اعلام کرده است. تا به حال و با وجود ممانعت مسئولين دانشگاه از برگزاری يک نطر سنجی گسترده نزديک به ۳۰۰۰ امضا در مخالفت با دفن شهيد در دانشگاه جمع آوری گرديده است که بسی جای شگفتی است که چگونه مسئولين دانشگاه به خود اجازه می دهند نام درخواست دانشجويان را در دلايل خود ذکر کنند.

با ممنوع الورود شدن ۴ دانشجوی پلی تکنيک و تداوم بازداشت ۴ تن ديگر که همگی از اعضا انجمن اسلامی پلی تکنيک هستند، فشار زيادی بر دانشجويان آزادی خواه پلی تکنيک وارد شده است. با اين وجود هنوز مخالفت های زيادی در دانشگاه با پروژه دفن شهيد وجود دارد و اين مخالفت ها مسئولين دانشگاه را بسيار هراسان و آنها را چون هميشه دست به دامن نهادهای امنيتی کرده است و خطر ادامه بازداشت ها و ممنوع الورودی ها به صورت جدی وجود دارد.





















Copyright: gooya.com 2016