شنبه 5 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از خواست رکسانا صابری حمايت می ‌کنيم، گزارشگران بدون مرز

رکسانا صابری خبرنگار امريکايی ايرانی تبار که در تاريخ ٢٥ فروردين به هشت سال زندان، محکوم شده بود، از پنج روز پيش در اعتراض به شرايط بازداشت و برای آزادی خود در اعتصاب غذا بسر می‌برد.
رضاصابری پدر روزنامه‌نگار زندانی که شديدا نگران وضعيت فرزند خود است به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد " که امروز صبح دخترش طی تماسی تلفنی خبر اعتصاب غذايش را به او اعلام کرده است. وی گفته است مصمم است تا تحقق خواسته‌هايش به اعتصاب ادامه دهد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی فوری اين خبرنگار است و در اين باره اعلام می‌کند " ما حمايت همه جانبه خود را از خواست رکسانا صابری که خودسرانه بازداشت و در دادگاهی ناعادلانه محکوم شده است، اعلام می کنيم. تصميم به اعتصاب غذای اقدام اعتراضی او عليه بنياد بی عدالتی است.

" رکسانا صابری در سلول خود تنها نيست. گزارشگران بدون مرز کميته حمايت از خبرنگاران و ٣٥ سازمان مدافع آزادی بيان و مطبوعات، مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران ايران نيز خواهان آزادی او هستند. ما او را تنها نخواهيم گذاشت."
رکسانا صابری که فردا ٦ ارديبهشت تولد ٣٢ سالگی خود را در زندان و در اعتصاب غذا جشن می گيريد. در امريکا متولد و بزرگ شده است و از شش سال پيش در ايران به‌ تحقيق و تحصيل مشغول بود. وی با شبکه راديويی ان پی آر و بخش جهان راديو و تلويزيون بی بی سی تا ١٣٨٥ همکاری داشته است.
رکسانا صابری در تاريخ ٢٥ فروردين در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران در پشت درهای بسته به هشت سال زندان، محکوم شد.





















Copyright: gooya.com 2016