شنبه 12 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين خبر از وضعيت بازداشتی ها و کمپينی های دربازداشت مراسم روز کارگر، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری - طبق آخرين اخبار رسيده زنان بازداشتی روز جهانی کارگر همچنان در وزرا به سر می برند و مردان را نيز به اوين، کلانتری سنايی و چند کلانتری ديگر منتقل کرده اند. خانواده ها نيز از صبح امروز بی آنکه پاسخی بگيرند در راه بازداشتگاه وزرا، دادگاه انقلاب و کلانتری ها سرگردانند. براساس آخرين اطلاعات مريم حاج محسن، پروانه قاسميان، فاطمه شاه نظری، شريفه، محمد فرجی، بهروز خباز، جعفر عظيم زاده، زانيار احمدی، محمد اشرفی، علی رضا تقفی ، محسن تقفی ، سعيد مقدم وسعيد يوزی جزو بازداشت شدگان هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آخرين خبر از وضعيت فعالان بازداشتی کمپين

در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر با اطلاعی که تاکنون در دست هست، نيکزاد زنگنه، اميريعقوبعلی، کاوه مظفری ، پورياپوشتاره وطاها ولی زاده بازداشت شده اند. در حالی که خانواده ها پيگير وضعيت فرزندان بازداشت شده خود بودند ماموران به منزل برخی از بازداشتی ها از جمله کاوه مظفری و اميريعقوبعلی رفتند. آنها پس از بازرسی کامل منزل و ضبط کامپيوتر و کتاب و ونوشته های آنها، جلوه جواهری همسر کاوه مظفری را نيزبازداشت کردند. اين اقدام در حالی صورت گرفت که جلوه خانه نبود اما با مراجعه وی به منزل ماموران اجازه ی خارج شدن او از منزل را نداده وبدون داشتن حکم بازداشت او را نيز با خود برده و به وزرا منتقل کردند. مادر جلوه جواهری که هم اکنون در کنار بسياری از مادران ديگر و مادران کمپينی جنب بازداشتگاه وزرا منتظر ايستاده است می گويد: من خودم کليد داشتم وارد خانه شدم ديدم همه وسايل را جمع می کنندو چندتا ساک چيده اند کنار اتاق.هر چه بود حتی يک کاغذ را هم با خود بردند، مدارک دانشگاه آنها را هم باخودشان بردند. بعد به جلوه گفتند شما هم بايد با ما بياييد وبه چند سوال جواب دهيد. اما جلوه گفت شما که حکم بازداشت مرا نداريد نمی آيم. آنها هم زنگ زدند و سه مرد گنده آمدند وجلوه را با زور با خودشان بردند. به دست کاوه هم دستبند زده بودند. من ديگر آنقدر عصبانی شده بودم که به آنها گفتم شما به دست آزادی دستبند می زنيد.»

بعد از حمله خشونت بار پليس به تجمع مسالمت آميز کارگران کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران با صدور اطلاعيه ای آزادی سريع بازداشت شدگان راخواستارشد. همچنين کميته برگزاری مراسم اول ماه مه ۸۸با صدور اطلاعيه شماره يک خود ضمن محکوم کردن اين اقدام غير انسانی خواستار آزادی بی قيد و شرط تمامی دستگير شدگان شد. جمعی از کارگران ايرانخودرو نيز با اعلام اين که برگزاری مراسم روز جهانی کارگر را حق مسلم و بی چون و چرای کارگران می دانيم، سرکوب و دستگيری فعالان کارگری را محکوم کرد و خواهان آزادی بی قيد و شرط تمامی دستگيرشدگان شد.





















Copyright: gooya.com 2016