دوشنبه 14 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا معينی، مسئول بخش ايران سازمان گزارشگران بدون مرز: تا اطمينان از سلامت رکسانا به اعتراض ادامه می‌دهيم، راديو فردا


اعتصاب اعضای سازمان گزارشگران بدون مرز در مقابل دفتر ايران‌اير در پاريس

عليرضا کرمانی - پس از يک هفته گزارشگران بدون مرز، به اعتصاب غذای خود در حمايت از رکسانا صابری، البته تنها در پاريس، پايان دادند.

گزارشگران بدون مرز، برای پشتيبانی از «رکسانا صابری»، خبرنگار آمريکايی ايرانی‌تبار که در زندان اوين و در اعتراض به محکوميت هشت ساله‌اش به زندان، دست به اعتصاب غذا زده است، از روز سه‌شنبه هفته گذشته، در پاريس و در برابر دفتر هواپيمايی ملی ايران، ايران‌اير، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«رضا معينی»، مسئول بخش ايران سازمان گزارشگران بدون مرز و از شرکت‌کنندگان در اين اعتصاب غذا، در گفت‌وگو با راديو فردا، از آخرين تصميم‌های گزارشگران اعتصاب‌کننده می‌گويد:

راديو فردا: آقای معينی، لطفاً از چگونگی برگزاری اين اعتصاب غذا بگوييد.
رضا معينی:
در پايان مجموعه اقداماتی که گزارشگران بدون مرز در پاريس انجام دادند، از روز سه‌شنبه هشتم ارديبهشت تا ۱۳ ارديبهشت، ما در مقابل دفتر ايران‌اير در حالت تحصن و در اعتصاب غذا به سر می‌برديم.
روز يکشنبه ۱۳ ارديبهشت، ما فعالان گزارشگران بدون مرز تصميم گرفتيم که مجموعه‌ای از طومارهای امضا شده برای آزادی رکسانا صابری و رعايت حقوق زندانيان و به ويژه روزنامه‌نگاران زندانی را توسط مسئولان گزارشگران بدون مرز، تحويل سفارت جمهوری اسلامی بدهيم.

يعنی شما روبه‌روی دفتر ايران اير (هواپيمايی ملی ايران) را ترک کرديد و به مقابل سفارت ايران رفتيد؟
بله، روز يکشنبه ما آنجا را ترک کرديم و برای يک ساعت به مقابل سفارت جمهوری اسلامی رفتيم. آنجا مسئولان گزارشگران بدون مرز، طومارهای امضا شده را به مقام‌های سفارت تحويل می‌دهند.

پس با اين حرکت اعتصاب غذا پايان می‌گيرد؟
همان طور که می‌دانيد روز يکشنبه اعتصاب غذای گزارشگران بدون مرز در پاريس پايان می‌گيرد اما اين حرکت در نيويورک، لندن، بروکسل و مادريد ادامه پيدا کرده است. يعنی فعالان گزارشگران بدون مرز با همراهی ديگر سازمان‌ها و نهادهای مدافع آزادی بيان و مطبوعات و بخشی از همکاران رکسانا صابری اين حرکت را ادامه می‌دهند.

اين حرکت‌های اعتراضی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
تا وقتی به نتيجه مطلوب دست پيدا کنيم. همان طور که می‌دانيد رکسانا صابری وارد سيزدهمين روز اعتصاب غذای خود شده است و اين بسيار خطرناک است، به ويژه آن که ما مطلع شده‌ايم خانم صابری در پی اظهارات غيرمسئولانه مقام‌های قضايی ايران در رابطه با تکذيب اعتصاب غذای او، حتی يک روز دست به اعتصاب غذای خشک زده و آب هم نخورده است و به درمانگاه اوين منتقل شده است.
اين مسئله بسيار نگران‌کننده است و تا زمانی که ما از سلامت رکسانا صابری مطمئن نشويم اين حرکت را ادامه می‌دهيم.





















Copyright: gooya.com 2016