جمعه 22 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسوی با ۳۰ ميليون رای پيروز انتخابات شد، خرداد نو

خرداد نو - ميزان شرکت کنندگان در انتخابات رياست جمهوری از مرز ۴۰ميليون نفر, گذشت و همين موضوع موجب شده تا وزارت کشور برای جلوگيری از شکست احمدی نژاد در انتخابات, دست به محدوديت زمان فعاليت شعب اخذ رای و محدوديت توزيع تعرفه های رای بزند.

از سوی ديگر گفته شده که ميزان رای موسوی از ۳۰ ميليون گذشته و همين موجب نگرانی بسياری را در مراکز متعد بوجود آورد .

وزارت کشور در حالی دست به چنين اقدامی می زند که زمان برگزاری انتخابات را به مدت يک ساعت ونيم تا ساعت ۲۱ تمديد کرده بود اما شرکت بيش از ۴۰ميليون نفر در انتخابات, شکست احمدی نژاد را برای آنها مسجل کرده است و از همين رو در تلاش هستند با محدود کردن زمان فعاليت شعبه های اخذ رای و توزيع نکردن تعرفه رای در شعبه ها عملا برگزاری انتخابات را تعطيل کنند.

همچنين شينده شده است که برخی از مقامات از ستاد اطلاع رسانی وزارت کشور خواسته اند که نتايج شمارش آرا به صورت دير به دير و قطره چکانی اعلام شود.

وزارت کشور در حالی برای پايان دادن به انتخابات تلاش می کند که در بسياری از شعبه های انتخاباتی بسياری از مردم برای انتخاب نامزد مورد نظر خود در صف های طولانی به سر می برند. انتخابات امروز جمعه به اعتقاد بسياری از رسانه های داخلی و خارجی , ميزان مشارکت بی نظيری را از مردم ايران به نمايش کذاشته است و اين مشارکت گسترده از پيروزی مير حسين موسوی در انتخابات خبر می دهد.

از سوی ديگر در حالی که شبکه پيام کوتاه تلفن همراه ايران از ساعت پنج شنبه شب قطع شده بود از صبح امروز جمعه ارتباط ماهواره ای با همه شبکه های تلويزيونی دنيا قطع شده و از سوی ديکر دسترسی به برخی از سايت های منتقد دولت مسدود شده است و کارشناسان براين عقيده اند که دولت برای سرپوش گذاشتن و پنهان نگه داشتن تخلفات انتخاباتی خود در پی محدود کردن ارتباطات رسانه ای در کشور است و در اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم مانع ايجاد می کند.

***

احمدی نژاد شکست را پذيرفت اما اطرافيانش همچنان او را اميدوار نگاه داشته اند

خرداد نو - پذيرش شکست آسان نيست. اما گاهی چاره ای وجود ندارد . اخبار واصله حاکی از آن است با توجه به درصد مشارکت مردم و اقبال عمومی مردم به ميرحسين موسوی , احمدی نژاد شکست را پذيرفته و قصد نوشتن پيام تبريک برای ميرحسين موسوی را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بين اطرافيان احمدی نژاد از جمله صادق محصولی وزير کشور ,ثمره هاشمی رييس ستاد انتخابات احمدی نژاد , علی کردان و . . . او را از اين کار برحذز داشته و پيشنهاد داده اند تا اتمام شمارش آرا دست نگه دارد. برخی از اطرافيان و فعالان ستاد احمدی نژاد عنوان کرده اند احمدی نژاد با علم با اين موضوع و پذيرش شکست ، صبح امروز پس از رای دادن تلاش داشته که روحيه خود را حفظ کند و حتی روحيه نه چندان مناسب وی در عکس های احمدی نژاد (خبرگزاری ايسنا و فارس) به طور کامل مشهود است.

***

با پيروزی قطعی موسوی روی داد: اطلاع رسانی قطره ای - دستور کار جديد وزارت کشور

خرداد نو – وزارت کشور تلاش گسترده برای جلوگيری از اطلاع رسانی توسط خبرنگاران را شروع کرده است . بنا به اطلاعات موثق دقائقی پيش چند دستگاه بنز الگانس مشکی رنگ همراه با يگان ويژه وارد وزارت کشور شده و پس از آن آقای محسنی اژه ای و حجه الاسلام محمدی گلپايگانی وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شدند. در ضمن به خبرنگاران بويژه خبرنگاران صداو سيما گفته شده بدون هماهنگی خبری ارسال نشود. با توجه به حضور گسترده مردم در انتخابات و پيروزی زود هنگام موسوی به نظر می رسد تصميم گرفته شده که اطلاع رسانی را به صورت قطره چکنی ادامه دهند .

***

آماده باش ۲ هزار مامور ويژه در نمازخانه وزارت کشور

خرداد نو - ۲ هزار مامور ويژه با تجهيزات کامل در نمازخانه وزارت کشور مستقر شده اند . اين نيروها در حال آماده باش کامل به سر می برند . برای نخستين بار است که اين اتفاق در کشور روی می دهد . شکست بسيار سنگين و دور از انتظار احمدی نژاد موجب شده تا اين اقدامات احتياطی صورت بگيرد . اقداماتی که موجب نگرانی هايی را در ميان اصلاح طلبان ايجاد کند . شنيده شده که ميزان مشارکت به حدود ۴۰ ميليون نفر رسيده و تعداد آرای موسوی به حدی بالا رفته که موجبات ترس بسياری را فراهم کرده است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016