سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاریجانی: وزیر کشور پاسخگوی اتفاقات اخیر باشد، ایلنا

علی لاریجانی وزیر کشور را مسئول اتفاقات اخیر در کشور دانست و از وی خواهان پاسخگویی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز تصریح کرد: این روزها شاهد حوادث و اغتشاشاتی در کشور هستیم که لازم است نسبت به آن احساس مسوولیت کنیم.

علی لاریجانی در ادامه گفت: 22 خرداد با مشارکت حداکثری ملت، زمینه حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در جهت گام اساسی دهه چهارم انقلاب یعنی پیشرفت و عدالت را فراهم كرد.

وی تاکید کرد: این واقعه پتانسیل واقعی و ارزشمندی برای کشور محسوب می‌شود که باید قدر آن را دانست. قدرشناسی از این پدیده مبارک اتحاد همدلی در جهت توسعه و آبادانی کشور است و هرگونه اظهارات و اقدامات باید درچارچوب قانون باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در رسیدگی به شکایت انتخاباتی شورای نگهبان راهگشا بود و امیدواریم این شورا با دقت و سرعت به این موضوع بپردازد و به جامعه گزارش کند و مردم عزیز را در جریان قرار دهد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: به همه آقایان (کاندیداها) توصیه می‌کنیم سیر قانونی را در پیش بگیرند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی برخوردهاي نسنجیده و نادرست در کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی سبحان و مجتمع مسکونی نمایندگان و چند نقطه دیگر موجب ناراحتی دانشجویان عزیز و ساکنان این مناطق شده است. زیرا خود من نیز از برخی از این مراکز بازدید داشتم و از چند نفر دیگر از نمایندگان خواستم به این موارد رسیدگی و به مجلس گزارش شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاریجانی اذعان داشت: چه معنایی دارد نیمه شب به دانشجویان در کوی دانشگاه حمله شود و یا ساعت 2:30 بامداد عده‌ای به مجتمع مسکونی سبحان حمله کنند و آسایش ساکنان را برهم بزنند. وزیر کشور در این زمینه مسوول است و باید پاسخگو باشد.

وی گفت: این موارد هم باید در چارچوب قانونی شکل بگیرد و مجلس شورای اسلامی با جدیت این خواسته را دنبال می‌کند.

لاریجانی در رابطه با رفتارهای مداخله جویانه برخی کشورهای غربی در این شرایط تاکید کرد: برخی دول خارجی نیز در این شرایط با مواضع عجولانه وسبک سرانه ابعاد دیگری از موضوع را نشان دادند.

وی یادآور شد: لازم نیست آمریکایی‌ها نگران ایران و انتخابات آن باشد. شما بیشتر نیاز دارید که نگران حل فضاحت‌های سیاسی و امنیتی گذشته خود در منطقه باشید.

لاریجانی گفت: ملت ایران هوشیار است و پاسخ شما را در میادین دیگر خواهد داد. ملت ایران در 30 سال گذشته تیم بزرگتر از شما را از کشور بیرون کردند و تصویر نکنید مجال فرصت طلبی پیدا خواهيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016