شنبه 6 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آیت الله موسوی اردبیلی: نبايد با استفاده از قوه قهريه اعتراضات مردم را ساكت كنيم، ایلنا

اعضاي شوراي نگهبان در ديدار با آيت الله موسوي اردبيلي گزارشی از روند نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین بررسی اعتراضات برخی از کاندیداها را ارائه دادند و خواهان رهنمودهای مرجعیت دینی شدند.

به گزارش ايلنا، آیت الله موسوی اردبیلی ضمن اشاره به این که مسئولین محترم انتخابات در برابر مردم مسئول می‌باشند،گفت: «اتفاقاتی که در این انتخابات رخ داد متأسفانه موجب تضعیف نظام شد در حالی که به راحتی امکان آن وجود داشت که قضایا حل شده و در یک مسیر منطقی قرار گیرد.»

وي تصريح كرد: «باید اشکالاتی را که معترضین به انتخابات وارد می‎کنند از آنها بشنوید و بخواهید که آنها را کتباً و همراه با استدلال‌های منطقی ارائه دهند.

باید اجازه دهید که مردم حرف خود را بیان نمایند. هر اشکالی که وارد بود باید آن را قبول کرد و هر اشکالی که وارد نبود باید پاسخ آن به نحو مستدل و منطقی بیان شود.»

آیت الله موسوی اردبیلی ضمن ابراز ناراحتی از خشونت‌های رخ داده و با بیان این مطلب که پاسخ‌ها باید به گونه‎ای باشد که مردم را قانع سازد نه این که بدون تفاهم و با قوه قهریه بخواهیم اعتراض را ساکت نماییم، خاطرنشان كرد: «شورای نگهبان باید به نحوی جواب این اعتراضات را بدهد که در معرض اتهام قرار نگیرد.»

وي در ادامه افزود: «مطالب خود را با مردم در میان بگذارید و اجازه دهید مردم در مورد آن قضاوت نمایند. از معترضین بخواهید که مطالب خود را مکتوب نمایند و آن را با مردم در میان بگذارند و شما نیز پاسخ آنها را در برابر افکار عمومی بیان نمایید. از این که مردم از این مطالب مطلع شوند نهراسید. چنانچه مطلب حقی گفته شد آن را بپذیرید و اگر مطلب باطلی عنوان شد پاسخ آن را به نحو منطقی بیان نمایید.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیت الله موسوی اردبیلی ضمن بیان این مطلب که باید این اعتراضات را از سطح خیابان‌ها به مجاری طبیعی آن بازگرداند و امنیت را در جامعه تأمین کرد،گفت: «راه جلوگیری از کشانده شدن اعتراضات به خیابانها این است که مجرایی جهت بیان اعتراضات معترضین قرار داده شود. باید اجازه داد که مطالب از طریق صدا و سیما یا اجتماعات قانونی مطرح شود و پاسخ آنها نیز از طریق وسائط ارتباط جمعی به سمع و نظر مردم رسانده شود. مطمئن باشید که کلام منطقی از جانب مردم مقبول واقع خواهد شد و کسی که بدون منطق صحبت کند مقبولیت نخواهد یافت.»

در پایان آیت الله موسوی اردبیلی (مد ظله) برای حل مشکلات موجود دعا فرمودند.

در این ملاقات حجت الاسلام کعبی و آقایان کدخدایی و مغیثه گزارشی از روند نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین بررسی اعتراضات برخی از کاندیداهای محترم ارائه دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016