شنبه 6 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست خانواده بازداشت‌شدگان از مراجع تقليد، مجلس و قوه قضائيه، اعتماد ملی

ارسال نامه‌هاي سرگشاده خطاب به مراجع تقليد، روساي قواي مقننه و قضاييه آخرين اقدام خانواده‌های فعالان سیاسی دربند بود.آنها در اين نامه‌ها خواستار رایزنی آنها برای آزادی این چهره‌ها شدند.

خواسته خانواده‌زندانيان سياسي از علماي اعلام و مراجع عظام قم اينگونه نگاشته شده است: انتظار ما از علماي بيداردل و آگاه و مستقل اين است كه نسبت به اين حوادث كه بر كشورمان مي‌رود، واكنش نشان دهند و بيش از اين اجازه ندهند خداي ناكرده باور فرزندان مسلمان ما دستخوش لرزش و سستي قرار گيرد كه در اين صورت همه فرصت‌ها براي پيوند عميق نسل جوان با معنويت و دينداري و اخلاق مداري از بين خواهد رفت.

همچنين در نامه خانواده زندانيان سياسي خطاب به‌هاشمي‌شاهرودي رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر لزوم آزادي هر چه زودتر اين زندانيان آمده است: جرم اين عزيزان ايجاد شور و نشاط انتخاباتي از طريق فعاليت در ستادهاي انتخاباتي كانديداي تاييد شده توسط شوراي نگهبان است.

نقش اثرگذار تك تك آنان در به صحنه كشاندن آحاد مردم، براي تعيين سرنوشت سياسي كشورشان، ايجاد مشاركت حداكثري براي نظام جمهوري اسلامي‌است. خانواده زندانيان سياسي همچنين نامه‌اي به علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي ‌نوشتند و در آن آوردند كه ما جمعي از خانواده‌هاي زندانيان سياسي(كه تعدادي از آنان سابقه نمايندگي مردم ايران را در مجلس شوراي اسلامي‌ دارند) از وضعيت عزيزانمان در بي خبري محض به سر مي‌بريم، ضمن ابراز نگراني شديد از صحت و سلامت آنان و رعايت حقوق قانوني‌شان از آن مقام مسوول به عنوان رئيس قوه مقننه تقاضاي رسيدگي عاجل به وضعيت مبهم همسران و فرزندان خود را داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بديهي است پيش‌بيني استقلال قوا در قانون اساسي، اميد ما براي رسيدگي هرچه سريع‌تر و آزادي فوري عزيزانمان را فزوني مي‌بخشد.

اين نامه‌ها به امضاي خانواده‌هاي محمدعلي ابطحي‌، جواد امام، محسن امين‌زاده، علي تاجرنيا، سيد مصطفي تاج‌زاده، سعيد‌حجاريان، جهانبخش خانجاني‌، علي‌اصغر خداياري، عبدالله رمضانزاده، سعيد شيركوند، محسن صفايي فراهاني، سيدشهاب‌الدين طباطبايي، غلامرضا ظريفيان، محسن ميردامادي، بهزاد نبوي، صادق نوروزي، مجيد نيري و ... رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016