دوشنبه 8 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: اگر دوباره انتخابات برگزار شود آرای کانديدای معترض به زير ۱۰ ميليون رای سقوط خواهد کرد و آرای احمدی نژاد اضافه می شود، ايرنا

خرم آباد - امام جمعه موقت تهران گفت: قوه قضاييه بايد با سر شاخه های اغتشاشات اخير برخورد جدی و قاطع تری کند.

به گزارش ايرنا آيت الله سيد احمد خاتمی روز دوشنبه در جمع تعدادی از بسيجيان شهرستان خرم آباد در محل پادگان ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: اگر قوه قضاييه در برخورد با عوامل حادثه ۱۸ تير ۷۸ برخورد جدی تری می کرد امروز شاهد اينگونه اغتشاشات بعد از انتخابات نبوديم.
وی به روند چگونگی انتخابات دهم رياست جمهوری اشاره کرد و افزود : استکبار جهانی و در راس آن اروپا و آمريکا از چند ماه قبل به دنبال انقلاب مخملی در ايران بودند و فکر می کردند در زمان انتخابات می توانند آن را پياده کنند.
خاتمی افزود : آنها خيال کرده بودند که اگر در برخی کشورها توانسته اند اين ايده را اجرا کنند می توانند در ايران نيز انقلاب مخملی بوجود آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با انتقاد از عده ای که دم از دفاع از حقوق مردم و قانون می زنند اما به آن پايبند نيستند، افزود: تئوريسين آنان که کاملا او را می شناسيم برنامه ريزيهای خود را در اين زمينه انجام داده بود و به آنان تئوری می داد.
خاتمی گفت: آنها برنامه ريزی کرده بودند که اگر در انتخابات پيروز نشدند، اغتشاش کنند و مردم را به خيابانها بکشانند.
وی گفت: همين افرادی که دم از قانون و قانونگرايی می زنند به قانون تمکين نکرده و با دعوت مردم به شورش و اغتشاش عملا در مقابل قانون ايستادند.
وی گفت : همين افراد مردم را تحريک می کنند که با الله اکبر مخالفت و اعتراض خود را اعلام کنند ولی غافل از اينکه اين نظام و انقلاب با همين الله اکبر و اذان پيروز شده است.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد : آنها فکر می کنند با حرکتهای ايذايی می توانند به نظام و انقلاب ضربه بزنند.
وی گفت : همين افراد که دم از قانون می زنند مردم را به شورش و تظاهرات دعوت می کنند و بعد هم خواسته يا ناخواسته با اهداف آمريکا و انگليس و اسراييل همسو می شوند.
وی گفت : همين افراد پس از اينکه مردم را توسط عوامل آمريکايی و اروپايی به کشتن می دهند به خونخواهی آنان بر می خيزند.
وی با اشاره به اينکه بايد حساب اغتشاشگران را از مردم جدا کرد، گفت : آيا اينهايی که به اموال عمومی آسيب می رسانند و مسجد آتش می زنند و مردم را می کشند، مردم هستند يا اغتشاشگر و آشوبگرند.
وی با اشاره به اينکه ديکتاتوری از عدم تمکين به قانون ايجاد می شود، افزود : همين افراد با بی قانونی و ايستادن در مقابل قانون بر طبل ابطال انتخابات می کوبند.
عضو خبرگان رهبری گفت که برخی از اين افراد آنچنان از آزادی و حقوق مردم دم می زنند که گويی آنان مدافع حقوق مردم هستند در حالی که خود اغتشاش بوجود می آورند و عملا حقوق مردم را زير پا می گذارند.
وی با اشاره به اينکه بسياری از اتفاقات بعد از انتخابات را از قبل برنامه ريزی کرده بودند افزود : در طول ۳۰ سال عمر انقلاب سابقه نداشته که به رييس جمهوری که هنوز در راس قوه مجريه بود فحاشی کرده و حتی در تلويزيون او را به دروغگويی متهم کنند.
وی با انتقاد از اتفاقاتی که توسط عده ای فريب خورده در داخل به وقوع پيوست، اظهار داشت: متاسفانه جاه طلبان به قصد برهم زدن اقتدار نظام به ميدان آمدند و کاری کردند که شيمون پرز از محو شدن انقلاب اسلامی ايران دم زد و برخی سران کشورهای اروپايی و استکباری در مورد ايران اراجيف بافتند.
امام جمعه موقت تهران تاکيد کرد : اين افراد جاه طلب تنها به دنبال برهم زدن اقتدار نظام بوده بطوريکه به دشمنان نظام مجال عرض اندام دادند.
وی تاکيد کرد با اتفاقاتی که بعد از انتخابات روی داد اگر دوباره انتخابات برگزار شود آرای کانديدای معترض به زير ۱۰ ميليون رای سقوط خواهد کرد و آرای احمدی نژاد اضافه می شود.
وی با فصل الخطاب دانستن بيانات مقام معظم رهبری افزود: ما انتظار داشتيم همه کانديداها بيانات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار دهند و به اين بيانات تمکين کنند نه اينکه بعد از آن، صدور بيانيه های متعدد شورشی صادر کنند.
وی گفت : آمريکا ، انگليس ، آلمان و فرانسه با تمام وجود به ميدان آمدند و از شورشگران با نام مردم حمايت کردند.
وی گفت : برخی نيز با همصدا شدن با آنها در داخل کشور گفتند رای مردم، رای به احمدی نژاد نيست و حتی کار به جايی رسيد که نادانها و روسياهان پهلوی هم به حرف آمدند که با آنها به نقطه مشترک رسيده اند.
وی گفت : بيوه شاه (فرح ) هم از آلمان، از شورشگران ايران تقدير کرد و حال بايد پرسيد اين حرکتها و اقدامات نشانه چيست ؟
وی گفت : اين حرکتها مقابله با نظام است که از ۲۱ خرداد ماه شروع شد و با جنگ روانی آن را آغاز کردند.
خاتمی گفت : برخی افراد در داخل هم آگاهانه يا نا آگاهانه به دام دشمن افتادند و چون فهميدند رای نمی آورند جنگ روانی به راه انداختند.
وی گفت : قبل از اينکه انتخابات به پايان برسد، برخی مصاحبه کردند و گفتند موسوی برنده انتخابات است و اگر غير از اين باشد تقلب شده که اين مصداق جنگ روانی است.
وی گفت : در عصر جمعه برخی سايتها نوشتند احمدی نژاد شکست خورده و بزودی بخاطر نام بردن از افرادی دستگير می شود و اين همان جنگ روانی بود که آنها آغاز کرده بودند.
وی گفت: برخی هم با تکرار اين جنگ روانی گفتند که احتمالا احمدی نژاد نماينده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنيت ملی خواهد شد.
وی گفت : آقای مير حسين موسوی در اين انتخابات نسبت به تمامی نامزدها در انتخابات ادوار گذشته بيشترين نماينده را در صندوقها داشته و چطور ممکن است در مقابل چشمان نمايندگان وی تقلب صورت گيرد.
وی گفت : هيات نظارت بر انتخابات برای اطمينان دادن به آقای موسوی و ساير کانديداها از آنها دعوت کرد تا نمايندگان خود را به هيات نظارت فرستاده و از نزديک روند کار را آنها هم مشاهده و نظارت کنند اين کاری است که در هيچ دوره ای انجام نشده و آنگاه از تقلب انتخاباتی حرف می زنند.
وی با اشاره به اينکه اصلاح طلبان هم دو دوره رياست جمهوری و چند دوره رياست مجلس داشته اند، گفت: اقبال مردم از اصلاح طلبان برگشته زيرا آنان بسيار افراط و تند روی کرده اند.
وی گفت: بعد از مجلس ششم و رييس جمهوری هشتم مردم از اصلاح طلبان روی برگرداندند زيرا آنان بسيار افراط می کردند.
وی گفت: اصلاح طلبان بجای شلوغ کاری بيايند و عملکرد گذشته خود را ارزيابی کنند زيرا مردم خوب می فهمند که چه کسی به قانون دل می بندد.
وی با انتقاد از افرادی که می خواهند در مقابل رهبری بايستند گفت : ملت ايران اسلامی در مقابل اين افراد خواهد ايستاد و آنان را به ذلت خواهد نشاند.
وی گفت: مقام معظم رهبری هنوز از مردم چيزی نخواسته است و اگر اشاره ای داشته باشند مردم در حمايت از ايشان به خيابانها خواهند ريخت.
وی گفت: اين نظام و انقلاب ارزان به دست نيامده و خونهای زيادی در پای آن ريخته شده است .
وی گفت: برخی ممکن است بگويند ما در مقابل نظام و رهبری نيستيم اگر واقعا اينگونه است بيانيه بدهند تا حسابشان از افرادی که در مقابل نظام هستند، جدا شود.
وی در پايان گفت: انتخابات تمام شده؛ ملت باهم رفيقند و بايد دست در دست هم برای سربلندی ايران اسلامی تلاش نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016