جمعه 26 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه کميته دفاع از حقوق شهروندی به رؤسای مجلس و قوه قضاييه درباره بدرفتاری با خانواده های زندانيان

بيانيه شماره۴

بسمه تعالی
رؤسای محترم قوه قضاييه، مجلس شوراِی اسلامی و کميسيون اصل نود قانون اساسی
با تحيت به استحضار می رساند که حفظ احترام و شخصيت شهروندان از هر صنف و گروهی جزو حقوق ذاتی آنان و از تکاليف سنگين قانونی، وجدانی، حقوق بشری، اخلاقی و دينی جکومت و بارزترين شاخص حقوق شهروندی است. احترام به شهروندان امروزه چنان نهادينه شده است که به شعار اصلی و تبليغاتی سازمانهای خصوصی و دولتی تبديل شده و رضايت ارباب رجوع، مشتری، شهروند و احترام به شخصيت او از لوازم کارآمدی و حتی مشروعيت و مقبوليت اين نهادها به شمار رفته است چنانکه احترام به وقت شهروندان به نحوی که در سازمان ها و نهادها دچار معطلی و تضييع وقت نگردند نيز جزء لاينفک احترام وحقوق شهروندی است. با کمال تأسف بنا به گزارشات عديده از سوی خانواده های زندانيان و بازداشتی ها دردادسرا و دادگاه انقلاب تهران برخی از کارمندان و مأموران به طرز ناشايستی با مراجعان برخورد کرده و رفتارهايی تحقيرآميز، توهين آميز و گاه تهديد کننده دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حتی نسبت به مراجعان در خارج از دادگاه نيز چنين رفتارهايی صورت می گيرد و تازه ترين آن برخورد خشن با خانواده ها در روز چهارشنبه۲۴تير بود که در بيرون دادگاه انقلاب برای پيگيری وضعيت عزيزان خويش مراجعه کرده بودند. تصور کنيد خانواده ای که عضو خود را به هر دليلی در بند و گرفتاری می بيند و دچار اندوه و پريشانی است و نياز به برخوردهای محبت آميز برای کاهش اضطراب دارد، هنگامی که با توهين و تحقير مواجه شود اندوه او چگونه فزونی می يابد و علاوه بر اين در مورد شرايط زندانی خود بيش از پيش نگران می شود. همين رفتارها بستر ساز انفجار اجتماعی و بحران هايی نظير رخدادهای هفته های اخير است. هرچند اين نوع اتفاقات در گذشته نيز به کرات گزارش شده بود اما در روزهای اخير که روزانه صدها خانواده نگران به اين محل مراجعه می کنند و غالبا پس از روزها سرگردانی و پيگيری با دست خالی و دلی پردرد به خانه بازمی گردند حجم اين گزارش ها مضاعف شده است. اينها فجايعی است که آشکارا رخ می دهند و هيچ نظارت فعال و قاطعی در اينگونه دستگاهها بر اين موارد وجود ندارد و شهروندان پس از مواجهه با اين رفتارها در جايی که بايد مظهر عدالت و رأفت باشد ديگر به کجا بايد پناه برند؟ از آن مقام محترم تقاضا می شود با فرستادن نمايندگان ناشناس به دادسرا و دادگاه انقلاب و مشاهده بی طرفانه اين رفتارها تصميمات مقتضی را نسبت به آن اتخاذ فرماييد.

با تشکر
کميته دفاع از حقوق شهروندی
پنج شنبه ۲۵ تير ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016