شنبه 3 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام آيت الله منتظری در اعتراض به توهين و مزاحمت نسبت به کروبی و نوری، دفتر آيت الله منتظری

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب مستطاب حجة الاسلام والمسلمين آقای حاج شيخ مهدی کروبی دامت‏ ‏افاضاته

‏ ‏پس از سلام و تحيت و آرزوی موفقيت برای جنابعالی در راه خدمت به اسلام‏ ‏و مسلمين ، با کمال تأسف خبر توهين و مزاحمت برای جنابعالی و نيز‏ ‏حجة الاسلام والمسلمين آقای حاج شيخ عبدالله نوری را دريافت کردم و‏ ‏بسيار متأثر شدم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‏ ‏اينجانب تاکنون آنچه را وظيفه شرعی و ملی خود می‎دانستم متذکر شده ام ، و‏ ‏در اينجا نيز يادآوری می‎کنم که مشروعيت و مقبوليت نظام بستگی به رضايت‏ ‏و آراء اکثريت مردم دارد، و اين مسأله ای است که هنگام تصويب قانون اساسی‏ ‏مورد توافق خبرگان ملت قرار گرفت و در مقدمه و اصول متعدد قانون اساسی‏ ‏به آن اشاره شده است .

‏ ‏متأسفانه امروز کار به جايی رسيده است که از حضور مردم در صحنه به شکل‏ ‏مسالمت آميز و شنيدن صدای حق طلبی آنان وحشت وجود دارد، تا آنجا که‏ ‏حتی حضور امثال جنابعالی را که از چهره های خدمتگزار و با سابقه در مراحل‏ ‏گوناگون انقلاب اسلامی هستيد در نماز جمعه تحمل نمی کنند و مورد توهين‏ ‏و مزاحمت قرار می‎دهند. کاملا روشن است که در اين مورد و موارد مشابه‏ ‏سبب اقوای از مباشر است و گناه اين فحاشی ها و اهانت ها به گردن کسانی‏ ‏است که به افرادی حقوق می‎دهند و آنان را به اين کارهای زشت وادار می‎کنند‏ ‏و در واقع از پول مردم مظلوم خرج می‎کنند تا خادمان واقعی مردم منکوب‏ ‏شوند، و اين ظلمی است مضاعف در حق صاحبان اصلی اين کشور عزيز.

‏ ‏اينجانب سخت نگران آينده نظام و کشور می‎باشم و مصرانه از تصميم‏ ‏گيرندگان می‎خواهم تا دير نشده و فرصت ها از دست نرفته است به توصيه ها‏ ‏و راه حل های پيشنهادی توسط دلسوزان انقلاب و ناصحان مشفق توجه‏ ‏نمايند و شرايطی فراهم نمايند تا اعتماد از دست رفته مردم به دست آيد و‏ ‏حقوق تضييع شده آنان جبران گردد و موجبات نارضايتی مردم و بحران‏ ‏کنونی از بين برود.

‏ ‏من دست کسانی را که برای نجات جمهوری اسلامی از بحران زحمت‏ ‏می‎کشند می‎بوسم; و اميدوارم با اصلاحات جدی در روند کنونی اداره کشور،‏ ‏نظام جمهوری اسلامی که برای تشکيل و تداوم آن زحمات فراوان کشيده‏ ‏شده است محفوظ و پايدار بماند.

‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته.

‏۱۳۸۸/۴/۳۰‏‏
‏حسينعلی منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016