یکشنبه 4 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده اصولگرای مجلس: روح‌الامینی آشوبگرنبود، مهر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی کشته شدن محسن روح الامینی را یکی از نمونه های قابل تامل حوادث روزهای اخیر خواند و تاکید کرد که مجلس برای جلوگیری از عمیقتر شدن بحران باید مسائل مربوط به بازداشتها و بازجوییها را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا کاتوزیان عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی با ابراز تاسف از حادثه ایجاد شده برای فرزند دکتر عبدالحسین روح الامینی این مطلب را بسیار تاسف انگیز و باعث شرمندگی توصیف کرد.

وی با بیان اینکه خانواده روح الامینی را کاملاً می شناسد و عبدالحسین روح الامینی قبل و بعد از انقلاب جزو مبارزین بودند گفت: اتفاقی که برای محسن روح الامینی افتاد برای ما بسیار دردناک بود. ایشان پسری بسیار سالم و مومن بودند. ممکن است ایده هایشان در مسایل سیاسی با تفکرات آقای احمدی نژاد جور در نیاید ولی این تضارب آرا در کشور ضروری است و برخوردی که با ایشان شده است ، برای زشت بود.

وی یاد آور شد : اینکه ایشان 18 تیر به هر بهانه ای دستگیر شود و پیکرش را چند روز بعد تحویل خانواده بدهند هیچ توضیح و توجیهی ندارد.

کاتوزیان اضافه کرد: مجلس باید تحرک بیشتری در این مورد داشته باشد چون این مورد یکی از نمونه های بسیار مشابه است.

وی با بیان اینکه ظواهر نشان می دهد محسن روح الامینی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود گفت: کسانی که قضای سیاسی جامعه را امنیتی کردند باید پاسخگوباشند.

نماینده تهران در مجلس گفت: نکته جالب این است که مجلس در مورد بازداشتیها اطلاعی ندارد. ناجا از خود سلب مسئولیت کرده است و وزارت اطلاعات هم به ما می گوید ما در حاشیه هستیم. اگر این روند ادامه پیدا کند آثار بسیار بدی برای کشور ایجاد خواهد شد و بحران عمیقتر می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاتوزیان با بیان اینکه قطعاً محسن روح الامینی جزو آشوبگران و اغتشاشگران نبود گفت: این افراد حتی اگر آشوبگرهم باشد قانون نحوه برخورد با آنها را مشخص کرده است. با اسرای جنگی و منافقین هم از این کارها نمی کردند و این مسایل باید جایی حل شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسایل مربوط به زندانها، بازداشتها و بازجوییها باید مورد بررسی مجلس قرار گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016