سه شنبه 20 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجيد سعيدی و نازک افشار آزاد شدند، بی بی سی

مجيد سعيدی، عکاس مطبوعاتی که شب جمعه دهم تير از سوی ماموران امنيتی در منزلش بازداشت شده بود، روز گذشته، ۱۹ مرداد ماه، با قرار کفالت آزاد شد.

ايرنا، خبرگزاری دولتی ايران در يک خبر که آن را "اختصاصی" عنوان کرد، اعلام کرد مجيد سعيدی و ساتيار امامی، دو عکاس مطبوعات ايران، اعتراف کرده اند عضو شبکه ای بودند که عکس می گرفتند و آنها را برای آژانسهای خبری "دشمن" ارسال می کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی طرح اين اتهام کميته حفاظت از خبرنگاران اعترافات منتسب به آنها را رد کرد و گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی را در اين باره فاقد پايه و اساس دانست.

سازمان گزارشگران بدون مرز که فعاليت آزادانه رسانه ها را ارزيابی می کند نيز در بيانيه ای با اشاره به دستگيری آقای سعيدی و ۴ عکاس ديگر نوشته بود "دولت ايران از تصاوير تظاهرات می ترسد."

آقای سعيدی با نشريات ايرانی و بين المللی مختلفی همکاری داشته است.

آزادی نازک افشار

در همين حال اعلام شده است که نازک افشار، کارمند بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ايران، نيز که روز پنج شنبه ۱۵ مرداد ماه دستگير شده يود، امروز ۲۰ مرداد ماه با قرار کفالت آزاد شد.

نازک افشار، که با اتهام "اغتشاشگری و ايجاد شبکه و پناه دادن به اغتشاشگران در بخش فرهنگی سفارت فرانسه" مواجه است در دادگاه روز شنبه ۱۷ مرداد ماه متهمان پرونده انتخابات در ايران حضور داشت.

برنارد کوشنر وزير امور خارجه فرانسه اتهام های مطرح شده عليه خانم افشار را بی اساس خوانده و پسر وی نيز در گفتگو با بی بی سی دادگاه را مضحک توصيف کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016