یکشنبه 25 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن كيفرخواست عمومي گروهي از متهمان اغتشاشات اخير، فارس

خبرگزاري فارس: كيفرخواست عمومي گروهي از متهمان پرونده كودتاي مخملي كه به ايجاد آشوب و اغتشاش پس از انتخابات اخير پرداخته‌اند در سومين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات آنان توسط معاون دادستان عمومي تهران قرائت شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در كيفرخواست عمومي متهمان ايجاد آشوب و اغتشاش پس از انتخابات اخير آمده است: برخي افراد با ايجاد آشوب ها و تجمع هاي غيرقانوني در صدد بودند شيريني حضور حداكثري مردم در انتخابات را در كام ملت ايران تلخ كنند.

اقدامات مخرب افراد فرصت طلب كه عواقب سوء آن متوجه كشور شد و ضررهاي مادي و معنوي فراواني را براي كشور در پي داشت از جمله اتهامات افراد حاضر در اين جلسه دادگاه است.

برخي گروه هاي معاند به بهانه اعتراض به نتيجه انتخابات سعي در ايجاد اخلال در كشور نموده اند و در صدد ايجاد فتنه و تشويش اذهان عمومي برآمده اند و با بهره گيري از رسانه هاي معاند و فرصت طلب و ارسال اخبار و عكس و تصاوير به منظور تهييج افراد آشوبگر، با طراحي توطئه‌ي تخلف در انتخابات سعي در تبديل كردن انتخابات به حربه‌اي براي براندازي نظام داشتند.

در ادامه متن كيفرخواست عمومي متهمين آشوب‌هاي اخير آمده است: برخي از متهمين با ساخت و پرتاب بمب‌ها و نارنجك‌هاي دست ساز در آشوب‌ها شركت داشتند و اقدام به حمله به نيروهاي بسيج كردند، اين افراد همچنين اقدام به تخريب اموال عمومي، بانك‌ها، اتوبوس‌هاي شركت واحد و بسياري ديگر از اموال دولتي و اموال خصوصي مردم نموده‌اند.

اين متهمين به علاوه اقدام به پخش سي دي و اعلاميه‌هايي تحريك آميز در سطح جامعه مي‌كردند و به منظور ايجاد رعب و هراس و برهم زدن نظم عمومي در پايتخت، به همراه خود سلاح‌هاي گرم نظير كلت و نارنجك و سلاح هاي سرد مثل چاقو و قمه حمل مي‌كردند و از آن براي برهم زدن نظم و آسيب زدن به نيروهاي بسيج و انتظامي استفاده مي‌كردند.

در ادامه اين كيفرخواست عمومي آمده است: اقرار متهمين حاكي از آن است كه اين توطئه از سال‌ها پيش برنامه‌ريزي شده و انتخابات اخير بستري براي اجراي آن بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اظهارات قبل، حين و بعد از انتخابات برخي از نامزدها دال بر اهداف ساختارشكن آنها مي‌باشد خصوصا كه يكي از اين نامزدها در مصاحبه‌اي با يك رسانه آمريكايي اذعان كرده بود كه «اين يك مسير بي بازگشت مي باشد».

در بخش ديگري از متن كيفرخواست عمومي متهمين آشوب هاي اخير آمده است: دشمن به دنبال غبارآلود كردن فضا در كشور است تا دستگاه قضايي نتواند عوامل كودتاي مخملين را به جزاي اعمال خود برساند.

برخي متهمين با گروه هاي معاند و ضد انقلاب و منافقين در ارتباط بودند و در خصوص ساماندهي آشوب‌ها و تلاش براي بمب گذاري‌ها فعال بودند، آنها در مسير براندازي نظام حركت مي‌كردند و در مسير منافقين و ضد انقلابيون گام برمي‌داشتند.

در ادامه متن كيفرخواست عمومي متهمين آشوب هاي اخير آمده است: متهمين اين پرونده ها در خلال اغتشاشات اخير علاوه بر تخريب اموال عمومي تا جايي پيش رفتند كه اقدام به آتش زدن مسجد لولاگر به عنوان محل عبادت مردم كردند و خواسته يا ناخواسته باعث تخريب چهره نظام جمهوري اسلامي شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016