یکشنبه 25 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهامات و دفاعیات چهار تن از متهمان حوادث پس از انتخابات در سومین جلسه دادگاه

ورشويي: تحت تاثير تبليغات برخي فعالان سياسي وارد بازي شدم

خبرگزاري فارس: متهم پرونده كودتاي مخملي و اغتشاشات اخير در دادگاه گفت: من تحت تاثير تبليغات برخي نامزدها و فعالان سياسي به صورت ناخواسته وارد اين بازي شده‌ام و ضمن قبول اشتباهات خود طلب بخشش و رأفت اسلامي از دادگاه دارم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در ادامه سومين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان پرونده كودتاي مخملي و اغتشاشات اخير تهران به پرونده يكي از متهمين به نام مهرداد ورشويي 50 ساله فرزند ناصر اهل قائمشهر داراي سابقه كيفري رسيدگي شد كه معاون دادستان عمومي انقلاب اسلامي كيفر خواست او را قرائت كرد.

وي به ايراد ضرب و شتم ماموران بسيج در خيابان آزادي تهران در حين انجام وظيفه ، اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد بر هم زدن نظم عمومي ،‌ فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از طريق شركت در اجتماعات غير قانوني و شعار‌دهي عليه مسوولين ايجاد شبهه جعل و تقلب در نتيجه انتخابات و سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت و مراجع رسمي كشور،‌ اخلال در نظم عمومي از طريق ايجاد بلوا ، آشوب، حركات غير متعارف و ترس و وحشت در جامعه و مشاركت در تخريب و آتش زدن در اموال عمومي متهم شده است.

معاون دادستان عمومي انقلاب دلايل اين اتهامات را دستگيري متهم پس از شناسايي توسط نيروي‌هاي اطلاعاتي به عنوان يكي از عوامل اصلي اغتشاش كه در تمرد و ضرب و شتم نيروهاي بسيج در خيابان آزادي مشاركت داشته است،‌ اقرار و اعتراف صريح متهم به اعمال انتسابي و تهيه عكس و فيلم متهم در جريان ضرب و شتم نيروي‌هاي بسيج عنوان كرد و افزود: با توجه به اين موارد و با مستندات مواد 500، 607، 610، 618، 677، 687، 689 قانون مجازات اسلامي و رعايت ماده 42‌، 46، 47 همان قانون با توجه به مجموع مندرجات در پرونده و به لحاظ اهميت موضوع خسارت به كشور ايجاد ترس در جامعه و همسويي با رسانه‌ها و گروه‌هاي مخالف نظام براي متهم درخواست محاكمه و اشد مجازات را دارم.

در ادامه متهم مهرداد ورشويي ضمن ايراد دفاعيات خود اظهار داشت: بنده معتقد به جمهوري اسلامي و مسلمان هستم اما تحت تاثير برخي فعالان سياسي احزاب و رسانه‌ها قرار گرفتم و در حالي در تجمع روز شنبه 30 خرداد شركت كردم كه از غيرقانوني بودن آن اطلاع نداشتم.

ورشويي خاطر نشان كرد: به دليل دو ضربه شديد كه با باتوم به من زده شد به يكي از نيروها كه نمي‌دانسته‌ام عضو بسيج است حمله كرده‌ام در حالي كه جوگير شده بودم و پس از آنكه تصاويرم در تلويزيون پخش شد شناسايي و در تاريخ 2 تيرماه دستگير شده‌ام.

متهم ضمن ابراز ندامت و پشيماني اظهار داشت: از آن جوان بسيجي عذرخواهي مي‌كنم و مي‌گويم كه من تحت تاثير تبليغات برخي نامزدها و فعالان سياسي به صورت ناخواسته وارد اين بازي شده‌ام و ضمن قبول اشتباهات خود طلب بخشش و رأفت اسلامي از دادگاه دارم.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده ياورزاده وكيل اين متهم با بيان اينكه موكل بنده فاقد پيشينه كيفري است اظهار داشت: تنها اتهام او ضرب و شتم مأموري بوده است كه عكس و فيلم آن تهيه و متهم براساس آن شناسايي شده و به گفته وي در آن لحظه به دليل اثابت باتوم دچار جنون آني شده و به اين اقدام دست زده است.

ياورزاده با بيان اينكه متهم من هم اينكه نگران آينده خود است گفت: وي هيچگاه در هيچ گروه و سازماني فعاليت عليه نظام نداشته و در اختلال عمومي و آتش‌زدن اموال عمومي شركت نكرده است.

وي خاطر نشان كرد: تنها اتهامي كه او قبول كرده ضرب و شتم ماموري بوده است كه نه لباس و نه هيچ نشانه‌اي كه دال براينكه مأمور نيروي انتظامي يا بسيج باشد نداشته و اي كاش نيروهاي بسيج با لباس يا علائم مشخص در اين صحنه‌ها حاضر مي‌شدند.

در اين لحظه قاضي صلواتي رياست دادگاه به وكيل مدافع اين متهم خاطر نشان كرد: كه نيروي بسيج كه مورد ضرب و شتم متهم قرار گرفته است لباس بر تن داشته است كه ياور‌زاده گفت من از اين موضوع خبر نداشته‌ام.

وكيل مهرداد ورشويي ادامه داد: بنده منكر اشتباهات موكل خود و يا توجيه عمل خود نيستم چرا كه توجيه اين اشتباه عمق آن را بيشتر مي‌كند.

وي با بيان اينكه آن نيروي بسيج مورد ضرب و شتم قرار گرفته در تلويزيون گذشت كرده است اظهار داشت : نظام اسلامي آنقدر مقتدر است كه با پرتاب سنگ و يا زدن يك سيلي متزلزل نشود و اقتدار واقعي به آن است كه از اين دست اشتباهات گذشت شود و موكل من پس از تحمل دو ماه بازداشت مورد تعقيب و مجازات قرار نگيرد.

ياورزاده خاطر نشان كرد: عمل موكل من از مصاديق بارز ماده 67 قانوني مجازات اسلامي كه به قاضي اجازه مي‌دهد مجازات را به پرداخت نقدي تبديل كند.

وكيل مدافع متهم اظهار داشت: با عنايت به اين موارد و اظهار پشيماني موكل و گذشت شاكي خصوصي و نيز طول بازداشت از دادگاه محترم تقاضاي ارفاق قانوني دارم.

در ادامه مهرداد ورشويي ضمن بيان آخرين دفاعيات خود اظهار داشت: كه از عمل خود پشيمان بوده و در تخريب اموال عمومي نيز نقشي نداشتم.

+++

وكيل مدافع مقيمي: از افراد خواسته‌ شده بود به تحريك مردم بپردازند

خبرگزاري فارس: وكيل مدافع يكي از متهمان پرونده كودتاي مخملي و اغتشاشات اخيربا اشاره به هجمه ها و تبليغات صورت گرفته در 4 سال گذشته گفت: با توجه به اين تبليغات كه از افراد خواسته شده بود ايجاد تحريك كنند و آن را به مسئله بزرگي تبديل نمايند، معتقدم كه دادگاه بايد به سمت مسبب اصلي برود و به ريشه آن بپردازد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در ادامه سومين جلسه علني دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان كودتاي مخملي و اغتشاشات اخير تهران كه صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي در حال برگزاري است، متن كيفر خواست فردي مجيد مقيمي فرزند علي محمد، اهل تهران، متهم به اغتشاشات اخير از سوي معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران قرائت شد.

بر اين اساس، مشاركت در تخريب احراق اموال دولتي، عمومي، خصوصي و عكسبرداري از متهم در حين احراق و ارتكاب جرم،‌ اقدام عليه امنيت كشوراز طريق اجتماع و تباني با هدف بر هم زدن امنيت عمومي، فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از طريق شركت در تجمعات غير قانوني و ايجاد شبهه جعل و تقلب در نتبجه انتخابات و سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت و نيز اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا،‌ آشوب و حركات غير متعارف، اتهامات وارده به مجيد مقيمي است.

بر پايه اين گزارش متهم مذكور در هفتم تير ماه 88 در خيابان نواب شناسايي و دستگير شده است.

سپهري معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران در تشريح مستندات اتهامات مجيد مقيمي گفت كه با توجه به گزارش مامورين و رابطين امنيتي و قضايي متهم مذكور به عنوان يكي از عوامل اصلي اغتشاشات اخير از سوي پليس امنيت عمومي دستگير و عكس متهم در حال آتش زدن اموال عمومي ارائه شده است.

معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران ادامه داد: بر اساس تحقيقات قضايي و اطلاعاتي انجام شده از متهم و اقرار وي و نيز اظهارات علي اكبر مرجاني اتهامات نامبرده با توجه به اين كه محتويات پرونده با ماده 500، 514، 607، 610، 618، 677، 687 و 699 قانون مجازات اسلامي با رعايت موارد 46، 42 و 47 قانون مذكور مطابق است.

سپهري تاكيد كرد: كه با توجه به مطالب ذكر شده و مجموعه اتهامي وي و به لحاظ اهميت موضوع اتهامي مجيد مقيمي و همسويي وي با رسانه هاي معاند و مخالف نظام و نيز اخلال شديد در نظم عمومي در خواست محاكمه و اشد مجازات را براي وي دارد.

پس از پايان قرائت كيفرخواست ، متهم با حضور در جايگاه خود به دفاع از موارد اتهامي‌اش پرداخت.

وي با اشاره به موارد اتهامي‌اش و نيز سابقه كيفري‌اش گفت: سابقه كيفري من درباره پرداخت ديه بوده است كه چون سند نداشتم به زندان افتادم.

اين متهم اغتشاشات اخير در پاسخ به اظهارات قاضي صلواتي به رئيس دادگاه كه عكسي را از وي در محل ارتكاب جرم براي حضار به نمايش گذاشت اظهار داشت: اين عكس در تلفن همراه خودم بوده‌ام و در جايي آن را منتشر نكرده‌ام.

مجيد مقيمي با اشاره به نحوه عكسبرداري از خود در صحنه اغتشاشات تهران افزود: پس از آنكه از محل كارم به سمت خيابان انقلاب كه در آن زمان شلوغ بود مي‌آمدم فردي كه لباس ساندويچي سبز رنگ بر تن داشت از من خواست تا با دوربين ديجيتالي از وي عكس بگيرم از اين رو پس از گرفتن عكس از وي از او خواستم تا از من نيز عكسي بگيرد.

وي افزود: اين عكس تنها در تلفن همراه من بوده و من هيچ گونه اقدامي در تخريب اموال عمومي نكرده‌ام.

اين متهم اغتشاشات اخير در پاسخ به سوال قاضي صلواتي كه انگيزه وي را از گرفتن عكس از صحنه اغتشاش جويا شده بود گفت: از گرفتن اين عكس در اغتشاشات انگيزه خاصي نداشتم.
در ادامه قاضي صلواتي در خصوص وجود عكسي در تلفن همراه وي كه از چند مصدوم تصوير برداري شده بود سوال كرد كه مقيمي پاسخ داد: از اين قبيل عكس‌ها در ميان همگان رد و بدل مي‌شود و من نيز اين عكس را از بلوتوث فردي دريافت كرده‌ام.
وكيل مدافع اين متهم اغتشاشات اخير در ادامه با حضور در جايگاه به دفاع از موارد اتهامي موكل خود پرداخت و اين گونه در دفاع از موكل خود گفت كه موكلش به عنوان متهم مواردي را مطرح كرد كه از روي صميميت و ساده انديشي وي بوده است.

وي با اشاره به اينكه عمده مطالب بيان شده از سوي متهمين اغتشاشات اخير نشان مي‌دهد كه در پشت اين ماجراها مسبب اصلي وجود دارد خاطر نشان كرد: در حوادث اخير افرادي كم سن و سال كه اصلا علم و آگاهي نسبت به حضورشان در صحنه هاي اغتشاش نداشتند را ديديم.

وكيل مدافع مجيد مقيمي با اشاره به هجمه ها و تبليغات صورت گرفته در 4 سال گذشته گفت با توجه به اين تبليغات كه از افراد خواسته شده بود كه ايجاد تحريك كنند و آن را به مسئله بزرگي تبديل نمايند، معتقدم كه دادگاه بايد به سمت مسبب اصلي برود و به ريشه آن بپردازد.

وي بسياري از اتهامات موكلش را وارد ندانست و افزود: اگر موكل من سوء نيت داشت و هدفش را از پيش طراحي كرده بود هيچ وقت در صحنه جرمي حاضر نمي‌شد و سند مدرك از خود به جاي نمي‌گذاشت. از اين رو مطالب موكل من از روي صداقت بيان شده است و عقيده وي اغتشاشات نبوده است بلكه حركتي كنجكاوانه بوده است.

وكيل مدافع اين متهم اغتشاشات اخير در پايان از رياست دادگاه خواست با توجه به اصل رافت اسلامي موكل خود را مورد عنايت قرار دهند.

+++


شائوليان: در زندان با من رفتار خوبي صورت گرفت

خبرگزاري فارس: متهم حوادث اخير گفت: با توجه به اينكه بنده از اقليت‌هاي مذهبي كشورمان هستم در زندان با من رفتار و برخورد خوبي صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در ادامه رسيدگي به پرونده اغتشاشات اخير تهران كيفر خواست يقوقيل شائوليان توسط معاون دادستان قرائت شد.

در كيفر خواست وي آمده است: يقوقيل شائوليان فرزند يوسف اهل تهران و متولد 1369 مي‌باشد كه با قرار تامين بازداشت موقت بازداشت شده است.
در اين كيفر خواست در خصوص اتهامات اين متهم آمده است كه وي متهم به اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني، اقرار متهم به شكستن گيشه بانك، فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي از طريق شركت در تجمعات غير قانوني و همچنين ايجاد شبهه جعل و تقلب در نتيجه انتخابات، اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب و همچنين ايجاد ترس و وحشت و انجام حركات غير متعارف، مشاركت در تخريب و احراق اموال دولتي، عمومي و خصوصي عنوان شده است.
وي روز 24 خرداد 88 در محل پل كالج تهران بازداشت شده است.

اين كيفر خواست مي‌افزايد گزارش ماموران امنيتي در حين ارتكاب جرم به عنوان يكي از عوامل اغتشاشات، اقرار و شكستن شيشه بانك و تخريب آن از جمله عوامل دستگيري وي مي‌باشد.

در پايان اين كيفر خواست تاكيد شده است: اتهامات نامبرده با توجه به محتويات پرونده شامل مواد قانوني 500، 515 ، 607 ، 610، 618، 677، 667 و 609 قانون مجازات اسلامي مي‌شود. از اين رو با توجه به مطالب ذكر شده و خسارات وارد به كشور و همچنين همسوي وي با گروه هاي معاند و مخالف نظام درخواست محاكمه عادلانه و اشد مجازات را از دادگاه دارم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس پس از قرائت كيفر خواست يقوقيل شائوليان كه از اقليت‌هاي مذهبي كشورمان مي‌باشد در بيان دفاعيات خود گفت: با توجه به اينكه بنده از اقليت‌هاي مذهبي كشورمان هستم در زندان با من رفتار و برخورد خوبي صورت گرفت و البته بنده از مردم و مقام معظم رهبري نيز عذر خواهي مي‌كنم.

وي افزود: بنده در خيابان فاطمي تهران دستگير شدم و در خصوص دستگيري هم بايد بگويم كسي نمي‌دانست كه در آن محل اغتشاش و شورش است، دوستان گفتند كه برويم و اين از روي كنجكاوي بود. وقتي به محل اغتشاش رفتيم ديديم كه عده‌ زيادي در حال پرتاب سنگ هستند به قدري اين صحنه وحشتناك بود كه ترسيدم وقتي آن عده به سمت ما بيايند زير دست و پا له شويم لذا به سمت پل كالج فرار كرديم.

اين متهم حوادث اخير تصريح كرد: وقتي زير پل كالج رسيديم بانكي در آنجا وجود داشت كنار بانك نشستيم ولي از ترس نمي دانستيم كه چه كار بايد بكنيم، بعد از لحظاتي فضا طوري شد كه احساس كردم دنيا عوض شده همه شورش گران به سمت ما حمله كردند.

شائوليان ادامه داد: بنده خود مي‌دانم كه اقدام بدي انجام داده‌ام در واقع بايد بگويم كه جو آن محل ما را هم گرفت. لذا چند سنگ به سمت بانك پرتاب كرديم.
وي در خصوص اين سوال قاضي كه آيا شما در انتخابات شركت كرده بوديد يا خير، اظهار داشت: بنده در انتخابات اصلا شركت نكرده بودم حتي در ستاد مير حسين موسوي هم حضور نداشتم و فقط اقدامي كه انجام دادم تحت تاثير جو بود و تنها اين اقدام از من يك بار سر زد و در روزهاي بعد هيچ كار ديگري انجام نداده بودم.
شائوليان در پايان دفاعيات خود گفت: بنده از مقام معظم رهبري و مردم كشورمان به دليل اين اقدام بد خود كه البته همراه با تحت تاثير جو قرار گرفتن و حرف ها و صحبت‌هاي كه زده ‌شده بود عذر خواهي مي‌كنم.

در ادامه رسيدگي به پرونده اين متهم، وكيل مدافع وي طي سخناني در بيان دفاعيات خود از متهم اظهار داشت: به نظر مي‌رسد كه كيفر خواست صادره در كليه موارد مشابه است. لذا درخواست مي‌كنم كه براي هر متهم كيفر خواستي جداگانه صادر شود و با عنايت به محتويات پرونده بايد بگويم كه اين متهم صرفا در برخي از تجمعات حضور داشته و يك مورد هم اقدام به تخريب بانك كرده است.

وي افزود: موكل بنده ضمن همكاري با كارشناسان به اقدامات خود هم اقرار كرده است. البته در اين گونه موارد افراد بدون تصميم و نقش قبلي مرتكب اين قبيل اقدامات مي‌شوند كه اقداماتي غير ارادي هم هست.

وكيل مدافع اين متهم ادامه داد: موكل بنده با صغر سني مصداق اين موضوع بوده كه لذا درخواست برخورد منصفانه و عادلانه را از محضر دادگاه دارم.
وي خاطر نشان كرد با توجه به نكات فوق، وضعيت موكلم، سن وي و همچنين گزارشات و همكاري‌هاي اين متهم اميد است كه موجبات رفع اتهامات وي فراهم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعظامي: درستاد موسوي فرمان تخريب اموال عمومي صادر شد

خبرگزاري فارس: متهم پرونده كودتاي مخملي در دادگاه گفت: زماني كه در ستاد موسوي بودم به من گفتند كه در اين ستاد مي‌توانيد هر كاري را از جمله تخريب اموال عمومي و يا جمع كردن مردم در خيابان‌ها انجام دهيد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در ادامه رسيدگي به پرونده سومين گروه از متهمان كودتاي مخملي و اغتشاشات اخير تهران در شعبه 15 دادگاه عمومي انقلاب تهران به قضاوت قاضي صلواتي به اتهامات حسين اعظامي مشهور به مهران دست طلا فرزند مهدي كه داراي سابقه محكوميت كيفري است،‌ رسيدگي شد.

در ابتدا سپهري معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اتهامات متهم مذكور گفت: اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي، فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي از طريق شركت در تجمعات غيرقانوني و ايراد شعارهايي عليه مسئولين و نظام جمهوري اسلامي، ايجاد شبهه جعل و تقلب در انتخابات و سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت و مراجع رسمي كشور، اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب و حركات غيرمتعارف و ايجاد ترس و وحشت در جامعه، مشاركت در تخريب و احتراق اموال دولتي، عمومي و خصوصي از اتهامات وارده به فرد مذكور است.

معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: كه حسين اعزامي 24 خردادماه در فلكه اول تهرانپارس از سوي رابطين قضايي و مامورين امنيتي شناسايي و سپس دستگير شد.

وي با اشاره به دلايل اتهامات وارده به اين متهم اظهار داشت: گزارش مامورين و ضابطين انتظامي و امنيتي، شناسايي و دستگيري متهم به عنوان عوامل اصلي اغتشاشات در ضمن ارتكاب جرم توسط مامورين، اقرار صريح متهم به اخذ دستور براي ايجاد بلوا و آشوب در تهران به طور هدايت شده از سوي احدي از كانديداهاي رياست جمهوري، اقرار صريح متهم به ايجاد هماهنگي در جهت ايجاد تجمعات غيرقانوني و انتقال شعارها به آنان و جمع نمودن مردم در فلكه اول تهرانپارس،‌ اقرار متهم به اخذ دستور از شخصي به نام مهران جهت برهم زدن نظم عمومي و هركاري كه ايجاد جو مي‌كند و ساير قرائن و امارات موجود و ساير اظهارات متهم از جمله دلايل اتهامات وارده به حسين اعزامي است.

وي دلايل قانوني براي مجازات حسين اعزامي را منطبق بر اصل 500، 610، 618، 677، 687 و نيز 689 قانون مجازات اسلامي و رعايت ماده 42 ، 46، 47 همان قانون عنوان كرد و با توجه به اتهامات وارده به وي همچون همسويي با رسانه‌هاي بيگانه در راستاي اخلال در نظم عمومي محاكمه و اشد مجازات متهم را درخواست كرد.

قاضي صلواتي رئيس دادگاه اتهامات حسين اعزامي را طبق كيفرخواست وي اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع غيرقانوني، فعاليت تبليغي عليه نظام از طريق شركت در تجمعات، ايراد شعارها عليه نظام به مسئولين و نيز ايجاد ترس و وحشت در جامعه برشمرد.

پس از قرائت كيفرخواست از سوي معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران و نيز قاضي صلواتي، حسين اعظامي متهم با حضور در جايگاه مربوطه به دفاع از اتهامات وارده خود پرداخت.

وي با اشاره به اتهامات در كيفرخواست خود اظهار داشت: تخريب اموال عمومي را همچنان كه در بازجويي‌هايم نيز گفتم قبول ندارم.

اين متهم اغتشاشات اخير اتهام فعاليت و تبليغات عليه نظام را رد كرد و اضافه كرد: من هيچ تبليغي عليه نظام نكرده‌ام تنها فعاليت من در ستاد آقاي موسوي در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه قبل از انتخابات بوده است.

وي همچنين با رد اتهام تشويش اذهان عمومي افزود: در بازجويي‌هايم اعلام كرده‌ام كه در ستاد موسوي بوده‌ام و در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه قبل از انتخابات از سوي ستاد وي پخش پوستر مي‌كردم.

حسين اعظامي با اشاره به بازداشت خود در فلكه تهرانپارس از سوي مامورين گفت: من اشتباه كردم كه در ستاد موسوي بودم و آنرا نيز قبول دارم.

در اين هنگام رئيس دادگاه از وي درباره متن بازجويي‌هايش در آن در ازاي گرفتن مبلغ 700 الي 800 هزار تومان شعار عليه نظام و مسئولين را قبول كرده است اشاره كرد كه اين متهم در پاسخ گفت: اين‌ها ساخته ذهن من بوده است تا بتوانم خود را تبرئه كنم.

رئيس دادگاه در ادامه به اعترافات حسين اعظامي مبني بر اينكه براي ايجاد درگيري و تخريب اموال عمومي در ميدان آزادي و نيز دانشگاه اميركبير مبالغي از سوي فردي به وي پيشنهاد شده است، اشاره كرد كه اين متهم در پاسخ گفت: زماني كه در ستاد موسوي بوده‌ام در آنجا گفته‌اند كه در انتخابات تقلب خواهد شد.
وي با بيان اينكه پس از اين اظهارات دلايل تقلب در انتخابات را از ستاد موسوي جويا شدم گفت: آنها در جواب به من گفتند كه يا راي‌ها جابجا مي‌شود و يا در شمارش آن كم و كسري‌هايي را ايجاد مي‌كنند.

اين متهم اغتشاشات اخير تاكيد كرد: در ستاد موسوي به من گفتند كه در اين ستاد مي‌توانيد هر كاري را انجام دهيد از جمله تخريب اموال عمومي و يا جمع كردن مردم در خيابان‌ها؛ من اين كارها را انجام ندادم.

قاضي صلواتي در پاسخ به دفاعيات اين متهم با اشاره به دستگيري فرد متهم مذكور در صحنه اغتشاشات اخير و داشتن مستندات تصويري اخير در صحنه اغتشاشات گفت: من در اين اغتشاشات بدنبال جلوگيري از بند آمدن خيابان‌ها بودم و هيچ تجمع غيرقانوني را به راه نيانداختم.

پس از دفاعيات متهم وكيل مدافع وي با حضور در جايگاه خود از برخي از موارد اتهامي وكيل مدافع‌اش دفاع كرد.

وي با اشاره به حس كنجكاوي موكل خود گفت: برخي اوقات در هنگام تجمعات افرادي به دليل حس كنجكاوي خود به اين تجمعات مي‌پيندند كه موكل من نيز همينگونه بود.

وي با اشاره به اظهارات موكل خود مبني بر اينكه چند روز قبل از انتخابات در ستاد موسوي بود اظهار داشت: كه دفاعيات وي درخصوص حضور در ستاد موسوي قابل توجيه است.

وكيل مدافع حسين اعزامي در پايان از رياست دادگاه به مدت يك هفته براي رسيدگي به پرونده متهم‌اش استهمال كرد كه با تقاضاي وي موافقت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016