سه شنبه 27 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بيانيه ای از مواضع اخير مهدی کروبی حمايت کرد، موج سبز آزادی

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از روزنامه حيات نو، در اين بيانيه آمده است: پس از انتشار نامه مهم و دردمندانه حضرت حجت‌الاسلام و المسلمين کروبی درباره گرايش‌های دريافتی از فجايع ضدانسانی زندان کهريزک يا ديگر بازداشتگاه‌های احتمالی و درخواست رسيدگی دقيق و عاجلانه به آن، ايشان از سوی محافل سياسی، مطبوعات و رسانه‌های وابسته آماج حملات گسترده و سازمان‌يافته‌ای قرار گرفتند. اين واکنش گسترده و شتابزده که با هتاکی‌ها و جسارت‌های کم‌نظيری همراه است به روشنی از خشم و عصبانيت توام با ترس و وحشت اقتدارگرايان از درخواست شجاعانه مذکور حکايت دارد. دردمندی و دينداری حقيقی اقتضا می‌کرد به جای نفی و انکار شتابزده و ابراز خشم و عصبانيت‌های بی‌مورد، هشدار دردمندانه و دلسوزانه آقای کروبی با وسواس و حساسيت پيگيری شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه بيانيه آمده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن تائيد درخواست مسئولانه و دردمندانه جناب آقای کروبی برای رسيدگی به اين مسائل و تحسين ايستادگی ايشان در برابر حملات و تهاجمات ناجوانمردانه، هشدار می‌دهيم تعرض عليه چهره‌های برجسته و شاخص انقلاب و نظام همچون خاتمی، موسوی، کروبی و هاشمی می‌تواند عواقب نگران‌کننده و خطيری برای نظام و انقلاب در پی داشته باشد.

جبهه اصلاحات همچنين تصريح کرده است: ما معتقديم آنان که نگران افشای چنين موضوعاتی هستند بيش از همه بايد از امکان و احتمال وقوع اين رخدادهای ضدانسانی نگران باشند و تلاش‌های مضاعفی را برای انسداد مجاری و راهکارهای وقوع و تکرار آن فجايع داشته باشند. اينک نيز پيشنهاد موکد ما اين است که به جای رد و انکار شتابزده که نتيجه‌ای جز تشديد بی‌اعتمادی‌ها و تجری عوامل نخواهد داشت، با تشکيل کميته‌ای حقيقت‌ياب مرکب از چهره‌های وجيه و قابل اعتماد که دردمندی و نگرش منصفانه آنها در قبال اينگونه رخدادها برای مردم اثبات شده باشد و با رعايت همه جوانب اخلاقی و ملاحظات خاص مربوط به تامين امنيت خاطر و حفظ آبروی آسيب‌ديدگان احتمالی، موضوع را دقيقا بررسی و به نحوی اقناع‌کننده به مردم گزارش دهند.

ما اميدواريم نتيجه اين بررسی دقيق و منصفانه، عمق فجايع را کمتر از تصورات موجود نشان دهد، ولی به هر حال اطمينان داريم رسيدگی دقيق و برخورد قاطع با عوامل اصلی و آخرين تخلفات احتمالی، راهکار مناسب اعتمادآفرينی و حفظ نظام و انقلاب از آسيب‌های بيشتر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016