جمعه 30 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرتيپ پاسدار احمد وحيدی، وزير پيشنهادی دفاع، تحت تعقيب اينترپل است، جرس

شبکه جنبش راه سبز(جرس): سرتيپ پاسدار احمدی وحيدی که از محمود احمدی نژاد رئيس دولت کودتا به عنوان وزير پيشنهادی دفاع به مجلس هشتم معرفی شده،در فهرست افراد تحت تعقيب پليس بين الملل(اينترپل) قرار داد،و برای دستگيری او اخطار قرمز صادر شده است.

مجمع عمومی پليس بين الملل (اينترپل) در ۱۷ آبان ۸۶ ( ۱۷ نوامبر سال ۲۰۰۷) با اکثريت آرا با صدور حکم جلب بين المللی برای ۵ مقام جمهوری اسلامی از جمله علی فلاحيان وزير اطلاعات، محسن رضايی فرمانده کل سپاه و احمدی وحيدی فرمانده سپاه قدس(شاخه بين اللمی سپاه) به اتهام دست داشتن در بمبگذاری مرکز يهوديان در آرژانتين صادر کرد.بمبگذاری که در ۲۷ تير ۷۳ در مرکز يهوديان بوينس آيرس ۸۵ نفر کشته وبيش از ۲۰۰ مجروح برجا گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حکم جلب بين المللی پليس اينترپل از ۱۸۶ کشور عضو اينترپل خواسته شده تا به محض ورود اين افراد آن ها را بازداشت کرده و به آرژانتين که درخواست بازداشت آنان را کرده، تحويل دهند.

از ۱۴۶ کشور حاضر در اجلاس سال ۲۰۰۷ پليس اينترپل، ۷۸ کشور بر عليه جمهوری اسلامی،۱۴ کشور به نفع، و ۲۶ کشور نيز رای ممتنع دادند.

شورای امنيت سازمان ملل نيز در فروردين ۸۶ طی قطعنماه ۱۷۴۷ احمد وحيد را در کنار ۲۷ مقام ديگر جمهوری اسلامی به دليل دخالت در پروژه های موشکی جمهوری اسلامی در فهرست کسانی قرار داد که کشورهای عضو سازمان ملل موظف به توقيف اموال و دارايی های آن ها شدند و موظف شدند در صورت ورود اين افراد به هر کشوری آن ها و ارتباطات شان را تحت نظر بگيرند.

احمد وحيدی در سال های گذشته سمت هايی چون فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران،فرمانده سپاه قدس)بخش بين المللی سپاه پاسداران) و در سال های اخير رياست کميسيون سياسی، دفاعی و امنيتی مجمع تشخيص مصلحت نظام و مسئوليت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع است.

او در دوران وزارت علی شمخانی معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع، و در دولت نهم با حکم احمدی نژاد نماينده نيروهای مسلح در جلسات تدوين برنامه پنجم و قائم مقام محمد نجاز در وزارت دفاع بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016