دوشنبه 2 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قصد قرائت "اقرارنامه" حجاريان توسط يکی از بازداشت‌شدگان، دويچه وله

زينب حجاريان فرزند سعيد حجاريان، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، در گفت‌وگويی با دويچه وله از دادگاهی سخن گفت که قرار است سه‌شنبه ۳ شهريور برگزار شود؛ دادگاهی که در آن می‌خواهند پدرش را بدون حضور وکيل تعيينی وی محاکمه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ی زينب حجاريان، با وجود اينکه بيش از دو ماه است از دستگيری سعيد حجاريان می‌گذرد، وکيل وی، دکتر رياحی، موفق به ديدار با وی نشده و متن پرونده‌ی وی را نيز نديده است.

خانم حجاريان گفت، قرار است وکيلی به نام صلاحی، که از دوستان سعيد مرتضوی دادستان تهران است، وکالت پرونده را بر عهده گيرد. زينب حجاريان افزود که از دکتر رياحی خواسته شده يا به صورت نمايشی در دادگاه شرکت کند و صحبتی نکند، وگرنه عزل خواهد شد.

دختر سعيد حجاريان همچنين گفت، با توجه به آنکه پدرش مشکل تکلم دارد و قادر به دفاع شفاهی از خود نيست، قرار است فردی ديگر به نمايندگی از جانب او متنی را که توسط اين افراد تهيه شده به عنوان دفاعيات و اعترافات از قول پدرش بخواند.

زينب حجاريان گفت که سعيد مرتضوی به خانواده‌ی وی خبر داده که يکی ديگر از افراد دستگيرشده‌ی شاخه‌ی جوانان جبهه‌ی مشارکت قرار است متنی را به عنوان "دفاعيات و اعترافات" پدرش در دادگاه قرائت کند.

به عقيده‌ی زينب حجاريان، علت قرائت متن توسط فردی ديگر بدين خاطر است که پدر وی با لکنت و ناتوانی در سخن گفتن پای تريبون نيايد و بدين‌شکل بتوانند از بار تبليغاتی اينکه فردی را با اين اوصاف دستگير کرده و زير فشار قرار داده‌اند تا از او اعتراف بگيرند، جلوگيری کنند.

مصاحبه‌گر: کيواندخت قهاری
تحريريه: بهنام باوندپور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016