جمعه 6 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرکوبگران جمهوری اسلامی مانع برگزاری مراسم خاوران شدند، گزارش رسيده از خاوران، کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد)

بنا به گزارشی که از تهران رسيده است، سرکوبگران جمهوری اسلامی امروز جمعه ششم شهريور ١۳٨٨مانع برگزاری مراسم خانواده ها در خاوران شدند. در چند هفته اخير خانواده ها را تحت فشار قرار داده و آنان را از رفتن به خاوران و برگزاری مراسم بيست و يکمين سالگرد برحذر داشتند. امروز ماموران سرکوبگر رژيم خاوران و اطراف آن را به محاصره در آورده و به کسی اجاز رفت و آمد به خاوران را ندادند.

گزارش رسيده را برای اطلاع همه گان عينا در زير منتشر می کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشی از خاوران

طبق برنامه اعلام شده امروز به خاوران رفتيم. جمعيت زيادی نيامده بود. نيروهای انتظامی و امنيتی سراسر جاده خاوران را به اشغال خود در آورده بودند و اجازه عبور به طرف گلزار را نمی دادند. هرکس اصرار و اعتراض می کرد، او را می گرفتند و بعد از گرفتن کارت شناسائی اش وی را رها می کردند. از تجمع خانواده ها به شدت جلوگيری می کردند. خانواده ها در فاصله ای دورتر در به صورت جمع های پراکنده در اطراف خودروهای خود دورهم جمع شده بودند. موتورسوارها گاه گاهی به خانواده ها هجوم می آوردند و سعی می کردند با اذيت و آزار آنها را پراکنده و از محل دور کنند. خيلی از خانواده ها نيامده بودند. يکی از مادران می گفت جمعی از مادران ، همسران و خواهران جان باخته گان را در يکی دو هفته اخير به اطلاعات احضار کرده اند و بعد از بازجوئی از آنها، تهديد شان کردند که سالگرد برگزار نکنند و به خاوران نروند. به تعدادی هم تلفن ردند و تهديد کرده اند، اگر در مراسم سالگرد در خاوران حضور يابند و يا مراسم برگزار کنند، آنها مسئول هراتفاقی خواهند بود که در خاوران رخ دهد. شنيدم که با افراد سرشناسی نظير ناصر زرفشان تماس گرفته اند و آنها را هم از رفتن به خاوران منع کرده اند.

من و اعضای چند خانواده گل هائی را که با خود آورده بوديم، بعد از آنکه از رفتن به خاوران نااميد شديم، در کنار جاده روی هم قرار داديم. گروهی بعد از ما در آنجا ماندند که شايد بعد از آنکه ماموران رفتند، بتوانند به خاوران بروند.

در ضمن، درب اصلی خاوران هنوز قفل است و کسی اجازه ندارد در روزهای عادی هم از اين درب به گلزار وارد شود. هفته گذشته چند تن از خانواده ها به خاوران رفته بودند و بر سرمزار عزيزان شان گل گذاشته بودند. برای ورود به خاوران بايد از درب بالا، از طريق گورستان بهائيان به آن وارد شد. گقته می شود تمام درختانی که در خاوران کاشته بودند خشک شده است.

م. ع برای کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد)


کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد)
۶ شهريور ١۳٨٨ برابر با ۲۸ اوت ۲٠٠٩


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016