دوشنبه 9 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمس الواعظين به وزارت اطلاعات احضار شد، مهدی حسين زاده، روزنامه نگار، بازداشت شد، روزآنلاين

شيرين کريمی - ماشالله شمس الواعظين، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به وزارت اطلاعات احضار و تهديد شد که حق هيچ گونه مصاحبه ای ندارد. در چهل روز گذشته اين دومين باريست که اين روزنامه نگار سرشناس به وزارت اطلاعات احضار و به او تکليف می شود که از مصاحبه با رسانه ها خودداری کند.

شمس الواعظين در پی احضار به وزارت اطلاعات در اين وزارتخانه حاضر شد؛ در آنجا بازجويان برخورد نامناسبی با وی داشتند و متن مصاحبه های او را به صورت پرينت شده در مقابلش گذاشتند و او را تهديد به برخورد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين احضار، روزنامه کيهان در مطلبی با عنوان "نگرانی های يک آشوبگر ناکام ۱۰ سال بعد" در ستون اخبار ويژه اين روزنامه ادعا کرده بود که شمس الواعظين، در ماجرای آشوب های خيابانی تيرماه ۷۸ از طريق روزنامه نشاط نقش ويژه ای در تهييج به آشوب ايفا کرده است.
روزنامه حسين شريعتمداری مدعی شده بود که: "محمود شمس سردبير نشريه کيان و برخی روزنامه های زنجيره ای توقيف شده، از جمله عناصر نشان شده و بدسابقه ای است که از سوی برخی محافل آمريکا کمک مالی دريافت کرده است و در ميان روزنامه نگاران جبهه اصلاحات نيز، عنوان مهره کار چاق کن شناخته می شود."
شمس الواعظين پيش از اين و به دنبال احضار قبلی به وزارت اطلاعات به" روز" گفته بود: هيچ دليل و مبنای قانونی برای ممنوعيت مصاحبه من وجود ندارد.
وی با بيان اينکه "به او گفته اند با عدم مصاحبه و اطلاع رسانی در سهم خود در کاهش بحران نقش ايفا کند" به روز گفته بود: بر اساس تعهدی که از من گرفته شده مصاحبه نمی کنم اما اوضاع کشور با حرف نزدن و سکوت اين و آن حل نمی شود بلکه با حرف نزدن نخبگان و روزنامه نگاران، راه برای شخصيت های نظامی هموار می شود تا يکی برای امام زمان نامه بنويسد، يکی تهديد کند و ديگری با گاز اشک آور به جان مردم بيفتد.
شمس الواعظين تاکيد کرده بود: روزنامه نگاران و نخبگان بايد حرف بزنند و ابراز عقيده کنند؛ بحران کشور با سکوت اين روشنفکران نه تنها حل نخواهد شد بلکه اين وضعيت تشديد خواهد شد.

بازداشت مهدی حسين زاده

همزمان خبرها حکايت از آن دارد که مهدی حسين زاده، روزنامه نگار و تحليل گر اقتصادی هم از سه هفته پيش در بازداشت به سر می برد. گفته می شود بازداشت اين روزنامه نگار که پيش از اين در روزنامه های همبستگی، توسعه و اعتماد مشغول به کار بوده، در راستای اخذ اعترافات عليه يکی از مقامات نظام انجام گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016