سه شنبه 10 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفتر کروبی: مسئوليت هراتفاق نا گواری برای خانواده بازداشت شدگان با مرتضوی است، سحام نيوز

- برخی مسئولان قضايی در صدد پاک کردن صورت مسئله هستند

سحام نيوز : پيرو سخنان قاضی مقدمی در بخش های مختلف خبری در صدا و سيما که ادعاهايی را نسبت به مهدی کروبی وارد کرده بود دفتر وی با صدور اطلاعيه ای برای تنوير افکار عمومی توضيحاتی داد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسعه تعالی

دوشنبه شب قاضی مقدمی رييس شعبه سيزدهم دادسرای دولت از طريق رسانه ملی اظهاراتی را پيرامون ملاقات هايش با آقای کروبی و برخی از بازداشت شدگان حوادث اخير مطرح کرد و مدعی شد که مستندات آقای کروبی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان قابل استناد نبوده است . در اين راستا با تشريح آنچه روی داده است و ارائه توضيحاتی به تنوير افکار عمومی می پردازيم .

۱- آقای قاضی مقدمی رييس شعبه سيزدهم تنها چند روز قبل از توقيف روزنامه اعتمادملی پرونده اين روزنامه را در اختيار گرفت . پرونده روزنامه اعتمادملی در حالی به ايشان ارجاع داده شده که شکايات مربوط به اين پرونده در شعبه ديگری ثبت شده بود و همه امور مربوط به روزنامه اعتمادملی در آن شعبه رسيدگی می شد ولی به نظر می رسد بنابر آنکه بازپرس آن شعبه قصد برخورد و تعطيلی روزنامه اعتمادملی را نداشت پرونده روزنامه اعتمادملی را به شعبه سيزدهم دادسرا که رياست آن بر عهده قاضی مقدمی است ارسال شد تا بتوانند به راحتی و بدون دلايل قانونی روزنامه اعتمادملی را تعطيل کنند .

۲- چنين بود که آقای قاضی مقدمی از طرف آقای مرتضوی به آقای کروبی معرفی شد و بنابر تقاضای آقای مرتضوی قرار شد به بررسی مستندات مهدی کروبی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان حوادث اخير بپردازد . اما برای تنوير افکارعمومی علی رغم ميل باطنی آقای کروبی لازم است تا شرح ماجرايی که گذشت بيان شود تا مردم خود در جريان ماجرا قرار گيرند .
همانطور که در خبرها نيز منتشر شد پس از نگارش نامه آقای کروبی به هاشمی رفسنجانی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان حوادث اخير و پس از آنکه نامه ايشان از سوی آقای هاشمی رفسنجانی به مدت ده روز بی پاسخ ماند، اين نامه از سوی آقای کروبی منتشر شد و به دنبال آن بود که آقای هاشمی رفسنجانی اين نامه را به آقای هاشمی شاهرودی ارجاع داد تا مورد رسيدگی قرار گيرد. بنابراين آقای حجت السلام و المسلمين دری نجف آبادی از طرف آقای هاشمی شاهرودی رييس وقت قوه قضائيه مامور رسيدگی به اين ماجرا و دريافت مستندات آقای کروبی شد . پس از آن آقای دری نجف آبادی نماينده ای را از طرف خودشان برای دريافت مستندات کروبی تعيين کرد که نماينده ايشان نه تنها با آقای کروبی بلکه با يکی از بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته بود ملاقات کرد، البته ملاقات ايشان با اين فرد بازداشت شده به خواست خودش خارج از دفتر کروبی صورت گرفت. نماينده دادستان وقت کل کشور در ديداری که با يکی از بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته بود داشت بسيار از رفتارهای صورت گرفته با اين فرد متاثر شده و به او گفته بود که اجازه ندهد تا کسی از ماجرا خبردار شود و قول داده بود تا نسبت به احقاق حقوق او هر کاری که لازم باشد از طريق دستگاه قضايی انجام دهد.
در همين زمان روزنامه اعتمادملی به دليل انتشار مطلبی که به افشاگری درباره پشت پرده ماجرای ترانه موسوی پرداخته بود از سوی رييس شعبه سيزدهم دادسرای دولت تعطيل شد و همزمان با اين اقدام آقای مرتضوی طی تماسی با مهدی کروبی از وی خواست که با قاضی مقدمی رياست شعبه سيزدهم برای بررسی مستندات ايشان همکاری شود. به دنبال اين تقاضا با موافقت آقای کروبی قرار ملاقاتی هماهنگ شد تا آقای مقدمی به اتفاق يک فرد ديگر با اين فردی که در بازداشت مورد آزار قرار گرفته بود ديدار کند. اين ديدار بنابر خواست اين مسئولان قضايی در دفتر آقای کروبی برگزار شد. اواسط اين ديدار چند ساعته بود که اين فرد شاکی به حالت اعتراض از جلسه بيرون آمده و نزد آقای کروبی رفت و نسبت به نحوه پرسش ها گلايه کرد . وی اظهار داشت که سوالاتی که از وی پرسيده می شود در راستای تلاش برای کمک به احقاق حقوق وی نبوده بلکه همه تلاش به اين سمت است که او محاکمه شود و يا اينکه به اين نتيجه برسد که بی اختيار آلت دست سياست مدارانی شده است که او را تطميع کرده اند! در برابر چنين گلايه ای آقای کروبی او را به حضور در ادامه جلسه بازجويی فراخواند و حتی علی رغم آنکه آن فرد در برابر خواست مسئولان قضايی برای رفتن به پزشک قانونی اظهار کرد از حال مساعدی برای رفتن به پزشک قانونی برخوردار نيست ولی با نظر مساعد آقای کروبی به پزشک قانونی می رود ، اما متاسفانه سوالات و مطالبی از سوی اين مسئولان قضايی نسبت به وی مطرح می شود و برخوردی زشت صورت می گيرد که نه تنها در شان و جايگاه دستگاه قضايی نيست بلکه در هيچ محکمه و دادگاهی نيز چنين رفتاری صورت نمی گيرد. چرا که وقتی دستگاه قضايی می خواهد از يک شاکی بازجويی کند و سوالاتی را بپرسد بايد ابتدا به او اطمينان دهد که از امنيت نسبت به گفتار خود برخوردار است وليکن نه تنها اعتماد اين فرد را جلب نکرده اند بلکه او را ترساندند ! فردای آن روز اين فرد چنان از رفتاری که با او شده بود متاثر بود که اقدام به نگارش رفتار صورت گرفته با خود پرداخت که به خواست آقای کروبی نامه وی در سايت سحام نيوز منتشر شد و خوانندگان می توانند برای دريافت اطلاعات بيشتر درباره اين ماجرا اين نامه را مطالعه کنند .

۳- دفتر کروبی ضمن ابراز تاسف از چنين رفتارهايی از سوی برخی از مسئولان قضايی، اعلام می کند که بنابر رفتاری که با يکی از بازداشت شدگان صورت گرفت مشخص شد که برخی از مسئولان قضايی نه تنها به دنبال ياری رساندن و احقاق حقوق بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته اند نيستند بلکه در صدند تا صورت مسئله را پاک کنند . بنابراين پس از وقوع چنين برخوردی از سوی برخی از مسئولان قضايی آقای کروبی هيچ گونه ملاقاتی را با اين آقايان برگزار نکرد و به دنبال آن با نگارش نامه ای به رياست جديد محترم قوه قضاييه جناب آقای آيت الله صادق لاريجانی از ايشان درخواست کرد تا هياتی بی طرف برای رسيدگی حوادث پس از انتخابات تشکيل شود.

۴- دفتر مهدی کروبی اعلام می کند که هيچ گاه قصد بازگويی اين ماجرا را نداشت وليکن بازگويی ماجرا از سوی خود اين مسئولان قضايی و البته رفتاری که در قبال اين فرد و خانواده اش صورت گرفت چون مراجعه به منزل وی و شرح ماجرا برای پدر اين فرد که موجب آزردگی خاطر پدر وی شد، تحقيقات محلی برای زير سوال بردن شخصيت وی و محکوم ساختن فردی که مورد ظلم قرار گرفته است به جای احقاق حقوق او موجب شد تا اين دفتر به شرح واقعيت ماجرا برای تنوير افکار عمومی بپردازد. لازم به ذکر است که رفتارهای صورت گرفته با اين فرد بازداشت شده که در زندان مورد آزار قرار گرفته بود به حدی زشت و زننده بود که اکنون مدتی است اين فرد ناپديد شده و خبری از وی نيست که بنابر اين دفتر کروبی اعلام می کند مسئوليت هرگونه اتفاق ناگواری که برای اين فرد و خانواده اش روی دهد با دادستان وقت تهران آقای مرتضوی و نمايندگان ايشان خواهد بود .


دفتر مهدی کروبی
۱۰/ ۶ /۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016