شنبه 14 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کميته جديد قوه قضائيه برای بررسی حوادث اخير جايگزين کميته قبلی شد، مهر

با تشکيل کميته سه نفره نظارت بر رسيدگی به پرونده های مربوط به حوادث بعد از انتخابات از جمله موضوعات کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهريزک که به دستور آيت الله صادق لاريجانی تشکيل شد، کميته قبلی که در قوه قضائيه شکل گرفته بود، جای خود را به کميته جديد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، چندی پيش آيت الله سيد محمود هاشمی شاهرودی رئيس سابق قوه قضائيه با ورود به موضوع بازداشت فعالان سياسی، دستور تشکيل فوری کميته سه نفره ای را صادر کرد تا در يک ضرب الاجل يک هفته با تک تک زندانيان در بازداشتگاه ها ملاقات و از روند بازجويی ها، رعايت حقوق شهروندی آنها و وضعيت بازداشتگاه ها و زندان ها گزارش تهيه کرده و به رئيس قوه قضائيه ارائه کنند.

اين کميته متشکل از حجج الاسلام ابراهيم رئيسی، معاون اول رئيس سابق و فعلی قوه قضائيه، مصطفی پور محمدی رئيس سازمان بازرسی کل کشور و قربانعلی دری نجف آبادی دادستان سابق کل کشور بود که البته گفته می شود گزارش های لازم را در اين زمينه تهيه و به استحضار رئيس سابق قوه قضائيه پيش از خداحافظی او از دستگاه قضايی رسانده اند.

اما رئيس جديد قوه قضائيه با آغاز به کار خود به منظور جلوگيری از انجام کار موازی طی حکمی حجج الاسلام رئيسی، معاون اول قوه قضائيه، محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و خلفی، رئيس حوزه رياست قوه قضائيه را مامور نظارت بر رسيدگی به پرونده های مربوط به حوادث بعد از انتخابات از جمله حادثه کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهريزک کرد و از آنها رسيدگی دقيق بر چگونگی رعايت حقوق متهمين را خواستار شد.

وی در حکم خود خطاب به کميته جديد قوه قضائيه اعلام کرده بود: نظر به ضرورت رسيدگی عادلانه، قاطع و سريع به پرونده های متشکله مربوط به حوادث اخير و اغتشاشات پس از حماسه ملی انتخابات رياست جمهوری و کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهريزک و لزوم پيگيری مستمر و نظارت بر روند دادرسی و شناسايی عوامل و مسببان اصلی و برخورد قانونی و قاطع با متخلفين در هر رتبه و جايگاهی که باشند ، مقرر می دارد بر کليه مراحل رسيدگی اعم از تحقيقات دادسرايی و محاکمات دادگاهی ضمن رعايت کليه ضوابط قانونی و حقوق متهمين نظارت مستمر به عمل آورده و مراتب را به اينجانب گزارش نمائيد.

گفتنی است از روند کاری و گزارش های کميته قبلی قوه قضائيه خبری خاصی منتشر نشده بود و با تشکيل کميته جديد هيچ گونه خبری مبنی بر اتمام کار کميته قبلی اعلام نشده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016