جمعه 27 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همه جای ايران سبز شد: بوشهر، رشت، تبريز، اصفهان، شيراز، اصفهان، اهواز، مشهد...، جرس

شبکه جنبش راه سبز(جرس):گزارش ها از شهرهای مختلف حاکی است که در اغلب شهرها مردم با سر دادن شعارهايی در حمايت از جنبش سبز در راهپيمايی امروز شرکت کرده اند.
مردم اصفهان با شعار نه غزه،نه لبانان،جان فدای ايران راهپيمايی خود را در خيابان های مختلف اصفهان آغاز کردند.اما پس از حمله ماموران به راهپيمايی سبزها در دروازه دولت مردم به سر دادن شعار«مرگ بر ديکتاتور» پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيش از هزار تن از دانشجويان نيز قصد داشتند از کوی دانشگاه صنعتی اصفهان به راهپيمايی بپردازند از سوی يگان های ويژه محاصره شدند. ماموران در حالی که دانشجويان به سردادن شعارهايی در حمايت از موسوی و کروبی پرداختند با آن ها درگير شدند.

در مشهد يگان های ضد شورش خيابان های منتهی به حرم را در محاصره گرفته و شمار قابل توجهی از ماموران مسلح بر پشت بام های ساختمان ها مستقرند.ميدان ۱۵ خرداد به طرف حرم شاهد بيشترين حضور مردمی بود که حاضر نيستند جوابی به شعارهای پخش شده از بلندگوهای رسمی بدهند.ماموران همچنين به شدت مردم را که نمادهای سبز در حرکتند مورد اهانت قرار می دهند و اغلب آن ها را بازداشت می کنند.

در رشت جمعيت بسيار زيادی از مردم با شعارهای«يا حسين ميرحسين»،«نه غزه، نه لبانان،جان فدای ايران» و مرگ بر روسيه در حال راهپيمايی هستند در برخی مناطق مورد هجوم ماموران قرار گرفتند.از جمله در چهار راه ميکائيل رشت شبه نظاميان لباس شخصی به درگيری با مردم پرداخته و به جمعيت که به حمايت از موسوی شعار می دادند حمله برده و دستکم ۵ نفر را بازداشت کردن و تعدادی از مردم از جمله يک زن را با ضرب و شتم به شدت مجروح کردند.

هزاران تن از مردم شيراز صبح جمعه ۲۷ شهريور در حمايت از جنبش سبز رهپيمايی خود را از فلکه نمازی آغاز کرده و به طرف ميدان امام حسين حرکت کردند.شبه نظاميان در اين مسير با شناسايی برخی از مردم به ويژه کسانی که شعارهايی در حمايت از موسوی،کروبی و جنبش سبز و اعتراض به خشونت حکومتی سر ميدادند،به اين افراد هجوم می بردند.

شبه نظاميان لباس شخصی سپس با استفاده از موتورسيکلت مردم بازداشت شده را از جمعيت دور می کردند اما مردم در بسياری از موارد مانع از بازداشت ها شده و افراد بازداشت شده را از چنگ شبه نظاميان آزاد می کردند.شعارهای مردم در راهپيمايی سبز امروز«نه غزه،نه لبنان،جانم فدای ايران» و«مرگ بر ديکتاتور» بود.

از تبريز نيز گزارش می رسد که مردم سبز اين شهر با تجمع در ميدان آبرسان به سوی ميدان ساعت به حرکت در آمدند اما شبه نظاميان و يگان های ويژه به همراه گروهی از لباس شخصی ها در چهار راه منصور به مردم حمله کرده و آنها مورد ضرب و شتم قرار دادند.

صدای تير و شليک گاز اشک آور چهار راه منصور را به منطقه ای پر از دود و گاز اشک اور تبديل کرد.تعدادی از مردم در اين شهر بازداشت شدند.

گزارش ها حاکی از آن است در شهرهای بوشهر، کرمان، اهواز، يزد و ساير شهرها به ويژه شهرهای بزرگ کشور حضور جنبش سبز برخوردهايی از سوی ماموران را به دنبال داشته و ضمن ضرب و شتم مردم شماری از فعالان جنبش سبز از سوی شبه نظاميان وابسته به بسی و سپاه و نيروی انتظامی بازداشت شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016