دوشنبه 30 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار بی بازگشت دانشجويان دانشگاه تهران به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات، اميرکبير

۳ دانشجوی دانشگاه تهران پس از مراجعه به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات، روانه زندان اوين شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير ايوب نعمتی (دبير شورای صنفی دانشگاه تهران)، محسن جعفری مقدم (عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی) و علی رفاهی (دبير شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی) از هفته گذشته در پی احضار به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوين منتقل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايوب نعمتی دبير شورای صنفی دانشگاه تهران شنبه هفته گذشته در اعتراض به ديوار کشی بين ساختمان های کوی دانشگاه تهران و اختصاص تعدادی از ساختمان های کوی دانشگاه به متأهلين با مديريت دانشگاه درگيری لفظی پيدا کرده بود، که در پی اين درگيری لفظی روز يکشنبه به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار و پس از مراجعه به دفتر پيگيری بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

علی رفاهی و محسن جعفری مقدم دو تن از ۱۶ دانشجوی احضار شده ی دانشکده علوم اجتماعی نيز روز سه شنبه به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات مراجعه کرده و از آنجا به زندان اوين منتقل شدند.

محسن جعفری مقدم در تماس با خانواده و دوستان خود خبر از صدور وثيقه ی ۳۵ مليونی برای خود داده است که علی رغم آماده بودن اين وثيقه از فک بازداشت وی خودداری شده است.

بنا به گزارش خبرنامه اميرکبير از اوايل شهريور ماه نزديک به ۱۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه تهران در ارتباط با وقايع کوی دانشگاه به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب احضار شده اند که تاکنون تنها عده ی بسيار کمی از اين افراد به اين نهاد مراجعه کرده اند و بيم آن می رود که با مراجعه نفرات بيشتر شاهد بازداشت تعداد بيشتری از دانشجويان پيش از بازگشايی دانشگاه باشيم.

اين در حالی است که با وجود اينکه هنوز کوی دانشگاه تهران شاهد حضور دانشجويان ساکن نشده است، مديريت دانشگاه به تهديد عليه هرگونه اعتراض در کوی می پردازد.

تهديد و بازداشت دانشجويان کوی دانشگاه تهران در حالی به طرز بی سابقه ای ادامه دارد، که مسئولين وزارت اطلاعات، وزرات کشور و قوه قضائيه عاملين و آمرين حمله کنندگان به کوی دانشگاه را مشخص نکرده و درصدد سرپوش نهادن بر جنايات افراد لباس شخصی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016